03 lutego 2015

Jak się rozpoczynają i tworzą trendy w XXI w.?

Cześć,


Wiesz jak powstają trendy rynkowe w XXI wieku? Rozpoczynają się w chwili, kiedy "gość" w luksusowej rezydencji mówi do zebranych np. tak:
 
 
freeimages.com
 
 
- A teraz ropa ma spaść do 25$ za baryłkę! Ok?
 
Na co reszta odpowiada:
 
- Do kiedy? 
 

I ta metoda odnosi się też do innych produktów/surowców/rynków/instrumentów. To cała filozofia rynków finansowych w 21 w. Dawniej było inaczej, ponieważ kapitał inwestycyjny nie znajdował się w rękach nielicznych wtajemniczonych, a był rozdrobniony między tysiącami lub milionami uczestników rynku. Dziś jest inaczej, co doskonale było widać ostatnio na notowaniach ropy.
 
 

Podsumowując

 
Dziś o trendach decydują Oni. Ich jedno słowo. Np. moje prawie 16 lat doświadczenia giełdowego jest dziś nic niewarte. Oni mają w rękach media. Oni mają w rękach biliony dodrukowanych pieniędzy, więc to oni dziś stanowią siły podaży i popytu, a nie rynek złożony z milionów inwestorów i spekulantów. Jeszcze kilkanaście lat temu nie było to tak odczuwalne, ale dziś? Zresztą sam widzisz jak to działa. A to mi daje mocno do myślenia.
 

Pozdrawiam

 
 

2 komentarze:

  1. Bartek - kiedy ta książka? 1Kor7,31b - a jeszcze trzeba zdążyć ją przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Zbyszek,

      Miło, że pytasz. Od 6 miesięcy toczę bitwę za bitwą, aby ją wydać. Wiele moich podejść się zakończyło fiaskiem, wiele firm mi odmówiło, części ja odmówiłem. Dzisiaj pojawiło się światełko w tunelu i jak dobrze pójdzie, to w ciągu paru dni powinienem podać szczegóły.

      Niestety myślałem, że samo wydanie będzie szybkie i łatwe, ale się przeliczyłem.
      Proszę o jeszcze chwilę cierpliwości :)

      Pozdr

      Usuń



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...