25 września 2014

Skrócony kurs "Akcje przy kawie" - slajd 7 z 33 "Pustynna Branża"

Cześć,


Więcej szczegółów i informacji nt. tego kursu online tutaj.
Wszystkie części kursu można zobaczyć tutaj.


Szkolenie "Akcje przy kawie" pokazuje, jak selekcjonować najlepsze spółki dla konkretnego inwestora przy minimalnym ryzyku. Nie uwzględnia jednak moich najnowszych odkryć inwestycyjnych, o których powiem więcej dopiero po zakończeniu tego warsztatu. 
 
 

Kurs "Akcje przy kawie", czyli jak dokonywałem selekcji zdrowych, mocno rosnących spółek?  

 
 
freeimages.com



 
            

Slajd 7 - Co to jest pustynna branża?

 
Kiedy już wiemy dlaczego jesteśmy na giełdzie wiemy, że inwestowanie zawiera w sobie ryzyko, znamy i lubimy siebie, odkrywamy swój wąski krąg rozumienia oraz wiemy dokładnie czym jest giełda, wtedy możemy powoli zaczynać selekcję branż i spółek, które przyniosą nam ponadprzeciętną stopę zwrotu. Dzięki metodom "lunety" i "AB" możemy dokładnie przeanalizować aktualną sytuację na świecie i przewidzieć dalszy rozwój globalnych trendów na świecie.
 
Kolejną rzeczą jaką trzeba uczynić podczas analizy, to zainteresować się i wybrać z rozwijających się branż takie spółki, które należą do grona "pustynnych branż". 

Czym jest pustynna branża? To taki segment, w którym trend rozwoju jest niezagrożony kryzysami, prawie na pewno dalej będzie się rozwijał. To taki dział gospodarki, który w najbliższych latach, albo nawet od wieków, cieszy się popytem ze strony konsumentów. Pustynne branże pokazują spółki, które sprzedają przysłowiową "wodę na pustyni", czyli takie produkty i usługi, bez których dzisiejszy świat nie potrafi się obejść. To właśnie te segmenty, często bardzo szybko rozwijające się, warto obserwować i analizować pod kątem inwestycji w najbliższych czasach. Jest to o tyle ważne, że gdy przyjdzie kolejny globalny kryzys i bessa, spółki z "pustynnych branż" najmniej stracą, a mogą nawet być wyjątkami rosnącymi w trakcie trwania recesji.
 
Tradycyjnymi pustynnymi branżami są:
 
  • FMCG (Fast Moving Consumer Goods) czyli produkty szybko zbywalne, jak na przykład produkty spożywcze, czy środki czystości. 
  • Energia i surowce
  • Samochody
  • Broń
  • itd.

 
Nowoczesnymi, często dynamicznie rozwijającymi się pustynnymi branżami są przykładowo:
 
  • Technologie mobilne i informatyczne. Smartphony, tablety, komputery itp.
  • Drony i robotyka
  • Gadżety, ubrania i inteligentne rozwiązania elektroniczne
  • Ekologia, energia odnawialna i ochrona środowiska
  • Kosmos
  • Itd.
 
 
Od razu widać, że powyższe przykłady nie są idealne. Np. na rynku FMCG jest potężna konkurencja, w czasie kryzysu tanie produkty mają większy popyt od drogich, a dodatkowo ciągle powstają nowe sklepy, nowe produkty. W każdym z powyższych segmentów znajdziemy przykłady na to, że pomimo, iż należą one do pustynnej branży i są produktami niezbędnymi dla funkcjonowania nowoczesnego świata, to trzeba też bardzo selektywnie podchodzić do wyboru spółek.
 
Nie wystarczy spojrzeć przez lupę na świat i metodą AB odkryć tendencje rozwojowe na świecie. Nie wystarczy wybrać branżę która sprzedaje "wodę na pustyni", trzeba przeprowadzić jeszcze dokładną selekcję i wybrać tylko najsilniejsze firmy, najlepiej prosperujące i o największym potencjale wzrostu. Ja ponadto preferuję tylko te, które najdynamiczniej urosną, o czym opowiem nieco później. Reszta spółek nas nie interesuje, zostawiamy je do zakupów inwestorom leniwym, sami skupiamy się na dalszej pracy i na biciu benchmarku.
 
Przed nami w kolejnych slajdach dokładne omówienie: Jak wybierać i wyselekcjonować najlepsze, dopasowane do nas spółki giełdowe, które powinny rozwijać się nawet w najtrudniejszych czasach?
 
 

Podsumowując

 
Spółki z pustynnych branż są najbezpieczniejsze do zakupu, szczególnie w czasach chaosu i kryzysów. Dzieje się tak, ponieważ mają zagwarantowany popyt konsumpcyjny na swoje produkty. Oczywiście tylko nieliczne firmy warto kupować, ponieważ konkurencja i rywalizacja w dzisiejszych czasach są bardzo zacięte. Najlepszą kombinacją jest sytuacja, kiedy jakaś pustynna branża znajduje się w naszym kręgu rozumienia, a dodatkowo należy do szybko rozwijającego się segmentu.
 
Wybór spółek z pustynnych branż to kolejna metoda, aby ograniczyć ryzyko poniesienia strat na inwestycjach w akcje spółek. Każdy kolejny slajd będzie coraz bardziej zwiększał bezpieczeństwo inwestora.


Pytania:

Które pustynne branże należą do Twojego kręgu rozumienia?
Jakie znasz inne branże, które sprzedają produkty/usługi typu "woda na pustyni", których sprzedaż MUSI rosnąć? 
 
 

Pozdrawiam

 
PS Zachęcam Cię do kliknięcia w zamieszczone na blogu banery z propozycjami szkoleń światowych coachów (Nick Vujcic, Les Brown, Anthony Robbins i Brian Tracy) i przeczytania informacji o zbliżających się szkoleniach. Polecam.
 
 
 
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...