05 maja 2014

Wczoraj kupiłem Tymbarka, odkręcam kapsel i czytam...

Cześć,
 
Wczoraj udając się na spacer do lasu zahaczyłem o sklep i kupiłem Tymbarka. Odkręcam kapsel i czytam: zapnij pasy.
 
A tak poważniej. Ostatnio natrafiłem na dwa ciekawe artykuły, które dają do myślenia. Osobiście staram się raczej nie ulegać insynuacjom płynącym z danych i ruchów z przeszłości(są już mało warte), jednak spojrzeć na wykresy zawsze można. A nóż akurat te zasady jeszcze się sprawdzą. Pierwszy wykres sprzed paru dni z artykułu nt. obligacji USA vs indeks S&P(link). Zaznaczyłem na nim najciekawsze fragmenty. Jestem ciekaw, czy cykl siedmioletni zadziała.
 
 
Opracowanie na podstawie: forsal.pl

 
Natomiast drugi wykres, który także ciekawie wygląda ukazał się dzisiaj. Pokazuje relację subindeksu dóbr konsumpcyjnych też do S&P(link). Polecam przeczytać artykuł.
 
Źródło: pb.pl
 
To chyba tyle. Polecam przejrzeć artykuły i sobie przemyśleć, nie trzeba ich brać zbyt dosadnie, bo żyjemy w erze niespodzianek i rozczarowań. Ja się jednak utwierdzam w przekonaniu, że nie jest to dla mnie okres dobry na nowe inwestycje w akcje. Również możliwość zastosowania mocniejszych sankcji dla Rosji może popsuć humory w Europie.
 
Wolę przyglądać się temu wszystkiemu z boku. Tu się różnię od mojego ulubionego guru Warrena Buffetta, który ostatnio kupił do portfela kolejną spółkę. Widać nie śledzi mojego bloga ;)
 
 

Podaj wpis dalej. Dziękuję! 

 

7 komentarzy:

  1. co siedem lat szczyt ,tylko że wszyscy od dawna na to patrzą i dlatego nie było typowej hossy ,tylko wybiórcza

    OdpowiedzUsuń
  2. Szukasz tylko potwierdzenia swojego scenariiusza spadkowego wybierając artykuły które to sugerują , gwarantuje że znajde w 15minut dwa podobne które będą potwierdzać scenaiusz wzrostowy, http://pulsinwestora.pb.pl/3658573,70279,slabosc-rynku-pracy-to-zapowiedz-hossy-antywykres-dnia tu jest jeden znaleziony w dwie minuty drugiego szkoda mi czasu szukać.Uważam że nadal maszz tylko 50% szans na trafienie ;) Ja jestem po stronie hossy(średnio terminowej bądż krótko) i też mam 50% szans ale moim koronnym argumentem "za" jest trend ;) Powodzenia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, wrzucam ciekawe artykuły które potwierdzają moje przypuszczenia. Widzę też dużo pozytywnych artykułów, ale wg mnie rozmazują one prawdziwą sytuację i zagrożenie dla inwestorów.

      Jakbym miał 50% szans to bym nie wchodził w opcje ani w akcje, takie działanie nie miałoby sensu.

      Pozdr

      Usuń
  3. Widziales dzisiaj prezentacje WMO Bartek?
    ambitne plany i wycena wraca na maksima pomimo klopotow na wschodzie...
    mysle ze kolejne miesiace rowniez beda pozytywne dla akcjonariuszy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie widziałem, ponieważ już mnie ta spółka nie interesuje. Może rosnąć jak CDR, ale już jej nie widzę. Ufam sobie i swojej intuicji. Co się odwlecze to nie uciecze, za jakiś czas myślę, że wyjdzie na moje ;P

      pzdr
      dzięki za wpisy

      Usuń
  4. Jakoś ciężko mi uwierzyć w te wszystkie opowieści z przeszłości. Raczej należy patrzeć na wykresy obecne i przyszłe trendy rynku. Co było nie wróci

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się. Ta hossa może mieć inne zakończenie niż poprzednie. Obserwujemy sygnały ostrzegawcze. Pozdr

      Usuń



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...