04 marca 2014

Edukacja: opcje druga rozgrywka

Cześć,

 
Jak wiesz prowadzę edukację w praktyce na opcjach. Muszę przyznać, że akcje i derywaty to dwa różne światy. To co wiem o giełdzie w małym stopniu ma zastosowanie na rynku opcji, chociaż na pewno mi trochę pomaga. Tak jak o moje spółki jestem spokojny, tak już z opcjami nie ma tak lekko.
 
Dziś po konferencji Putina zamknąłem pozycje opcyjne na spadki stwierdzając, że trudno mi będzie ocenić na jak długo uspokoi się sytuacja na rynkach. To może trwać jakiś czas. Osobiście nie wierzę w pokojowe intencje Putina, przeczą temu jego zbrojne ruchy i myślę, że Putin gra na czas, co mnie martwi. W opcjach okres paru tygodni to szmat czasu i oznacza coraz mniejszą wartość opcji, stąd decyzja o wyjściu(ochronie kapitału) - pewnie zbyt pośpieszna. Jednak zawsze mogę zająć pozycję ponownie. 
 
 
sxc.hu
 
Nie będę wklejał skanów z rachunku maklerskiego, ponieważ robiłem sporo ruchów po różnych cenach, i tak się nikt nie połapie. Podam ostateczne rezultaty:
 
Tak jak pisałem w podsumowaniu Portfela Bart 03.02.2014 na jednych opcjach miałem +70% zysków. Ostatecznie tamtą rozgrywkę zakończyłem na -0,55% zainwestowanego kapitału, po odjęciu kosztów prowizji. W kolejnej turze zakupowej opcji put trwającej do dziś zaliczyłem stratę -16,31%, a łączny wynik z tych obu okresów zakończył się stratą -12,77%. Wynik mnie cieszy, bo przy pierwszych próbach w zeszłym roku miałem -99% straty kapitału z opcji. Jest progres i jest coraz lepiej.
 
Warto zwrócić uwagę na fakt, że nawet mocne wczorajsze spadki nie pomogły mi uzyskać dodatniej stopy zwrotu na całości kapitału. To świadczy o tym, że oprócz trafnego przewidzenia wydarzeń na giełdach, bardzo ważny jest też dobry wybór czasu wejścia i wyjścia oraz wielkości zaangażowania kapitału. Czego się z czasem wierzę, że nauczę :)
 
 

Podsumowując

 
Już dziś widzę, że strategie stosowane przeze mnie z sukcesem na giełdzie, nie przydadzą mi się na wiele na rynku opcji. Opcji nie mogę kupić i trzymać tak jak akcji. Dlatego szukam zwycięskiej strategii, o niskim ryzyku do zastosowania na rynku derywatów. Ponieważ nauka przez praktykę jest czasochłonna i kosztowna, spodziewam się pierwszych sukcesów finansowych dopiero za jakiś czas.
 
Mimo wszystko zachęcam Cię również do nauki inwestowania w opcje poprzez praktykę, oczywiście symbolicznym kapitałem przeznaczonym specjalnie na ten cel. Obecnie będę czekał na ponowne zajęcie pozycji na spadki, ponieważ wg mnie, świat coraz bardziej zaczyna kichać, a ostatnie wydarzenia tylko tę chorobę wzmocniły.
 
Pozwalam też sobie mylić się i popełniać liczne błędy, ponieważ inaczej musiałbym stać i nie robić nic, a wtedy niczego bym się nie nauczył.
 
 

Podaj wpis dalej. Dziękuję!

 

Pozdrawiam.
PS. Módlmy się o pokój, dopóki sytuacja rzeczywiście nie stanie się klarownie bezpieczna.
 

4 komentarze:

  1. Zagadzam sie w z Toba odnosnie modlitwy, niech Bog i Maryja ma nas w opiecie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Napisz posta o co chodzi w opcjach

    OdpowiedzUsuń
  3. Bartek radzę znajdź mentora, inaczej zginiesz na tym rynku. Ja edukuję się już 3 rok i ze skutkiem różnym. Jest dużo kursów nawet darmowych i webinarów. Jak Cie to interesuje to mogę podać kilka stron.

    OdpowiedzUsuń
  4. ja wszystko sprzedałem i czekam na mega spadki :)

    OdpowiedzUsuń



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...