24 marca 2014

Cisza ...

Cześć,

 
Za nami kolejne słabsze dane z Chin oraz z Niemiec. Ameryka niewyraźna.
 
W ostatnich dniach wyszedłem z rynku, co jest przeciwne moim długoterminowym założeniom inwestycyjnym. Do tej pory propagowałem inwestowanie w spółki "antykryzysowe", które poradzą sobie w czasie bessy. Dlaczego zatem zmieniłem swoje podejście? Ponieważ w ostatnich dwóch tygodniach doszedłem do wniosku, że najbliższe bessa i recesja nie będą typowe. Uważam, że będą większe i dłuższe od tych jakie znamy z historii polskiej giełdy, a także z historii rynków światowych. Spodziewam się 1-2 dekad dekoniunktury na świecie, połączonej z kompletnym chaosem. Polska na szczęście będzie radziła sobie lepiej od europejskich gospodarek - jak w ostatnich dwóch dekadach. A to oznacza, że inwestowanie w spółki i zarabianie na akcjach stanie się trudniejsze niż kiedykolwiek. Trzeba będzie stosować nowe strategie, aby na rynku zarobić. 
 
 
sxc.hu
 
 

Podsumowując

 
Prawie dwa lata męczyłem się z napisaniem nowej książki nt. odwiecznej tajemnicy działania wszystkich giełd świata. Odkryłem wiele ciekawych rzeczy. Jednak tak się ślimaczyłem, że w ostatnich dwóch tygodniach zrozumiałem, że opisywany mechanizm prawdopodobnie przestał działać raz na zawsze - właśnie się zdezaktualizował. To jak funkcjonowały rynki kapitałowe do tej pory, skończyło się. Nie wiem czy rynki wrócą kiedykolwiek do naturalnej równowagi.
 
Jeśli mam rację, to wartość portfela(nie kurs akcji) Warrena Buffetta w najbliższej dekadzie(-dwóch), spadnie o ponad 50% wartości, a niektóre znane spółki z jego portfela upadną. W skrajnym scenariuszu dopuszczam możliwość bankructwa Coca-Coli! Itd.
 
 

Pozdrawiam

 
PS Na szczęście często się mylę i popełniam mnóstwo błędów, więc zawsze podejmuj decyzje samodzielnie! Myśl samodzielnie!

 

18 komentarzy:

  1. Odpływasz autorze w bardzo złym kierunku

    OdpowiedzUsuń
  2. Do giełdy trzeba chłodnego spojrzenia. Najbardziej rozbawiło mnie bankructwo Coca Coli. Zastanawiam się czemu nie Gazpromu, albo PZU. Oczywiście jest to możliwe tylko nie jest do przewidzenia. Totalny odjazd. Prorokowanie perspektywy 20 lat ;-). Rząd kiedyś przedstawiał program Polska 2050 i założenia do tego planu. Twój wpis podobnie mnie rozbawił.

    Nie idź tą drogą. Co ty teraz powiesz na szkoleniu. Żeby kupić opcje na spadek na najbliższe 20 lat. Sporo się od Ciebie nauczyłem ale muszę przyznać,że chyba musisz odpocząć od giełdy i nie tylko.

    Pozdrawiam
    Piotr

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się, że macie swoje zdanie i zmusiłem do myślenia.

    Blog ma ten plus, ze autor może na nim pisać własne opinie, jakie by nie były :)
    Pozdr.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bartek,bardzo Cię lubię,ale wracaj na Ziemię;)

      Usuń
    2. Bartek,bardzo Cię lubię,ale wracaj na Ziemię;)

      Usuń
  4. Brakuje mi w tym wpisie konkretów. Na chwilę obecną wygląda to na wróżenie z kart. Czy mógłbyś napisać na podstawie jakich przesłanek zakładasz właśnie taki, a nie inny scenariusz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie są to moje prywatne przemyślenia. Natomiast wiele przesłanek jest już opisanych na blogu od miesięcy.

      Pozdrawiam

      Usuń
  5. Bart, kiedy będziemy mogli się spotkać na indywidualnym spotkaniu inwestorskim przy kawie? Czy Twoja oferta szkolenia jest wciąż aktualna? Dysponuję konkretniejszym budżetem z premii mojej żony i chciałbym się poradzić jak zainwestować te 6,5 tysiąca złotych, żeby coś zarobić na tych nadchodzących spadkach. Jak się z Tobą skontaktować?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć,

      Wstrzymałem prowadzenie szkoleń na czas nieokreślony. Dziś nie mam pojęcia czy i kiedy wrócę do spotkań przy kawie.

      Polecam szkolenia konkurencji oraz dalszą samodzielną naukę w praktyce.

      Pozdrawiam.

      Usuń
  6. Ten wpis wygląda jak włam na bloga, albo prymaaprilisowy żart..
    Osobiście mam przeciwne zdanie i nadal kupuję akcje. Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wygląda na to, że możesz mieć rację - czas pokaże.

      Pozdrawiam

      Usuń
  7. Zobaczycie spadki jak świnia niebo.Przez najbliższe lata akcje rządzą!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak Ameryka mówi ,że podniesie szybciej stopy % a Chiny dają corasz gorsze odczyty to na pewno w akcjach porządzicie :)
    Wg mnie zaraz będzie koniec hossy na giełdach (Polska się jej nie doczekała).
    Bart trochę fantazjuje , zgadzam się jedyne co do scenariusza spadków , ale na pewno nie bankructwa.
    Pozostałym blogerom ,życzę powodzenia.Zobaczcie tylko ,że większość z Was jest zdania ,że będzie ok , a większość nigdy na rynkach nie ma racji .Jeśli większość zapakowana jest w papiery to kto podbije obecne notowania ?

    OdpowiedzUsuń
  9. wiosna,lato silne wzrosty na giełdach radze się pakować w akcje!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzięki Wszystkim osobom za komentarze i własne opinie.

    OdpowiedzUsuń
  11. W surowce i wydobycie jest sens długoterminowo ,reszta to z ręką na pulsie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ciekawy wpis. Bartek może mieć dużo racji w tym co pisze apropo kryzysu. Niestety przewidywanie bankructwa Coca Coli to już wróżenie z fusów. Osobiście uważam, że nie da się przewidzieć niczego na dłużej niż 3 lata

    OdpowiedzUsuń



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...