25 stycznia 2014

Po reklamach ich poznacie

Cześć,

 
Oglądasz telewizję? Masz styczność z reklamami? Co dostrzegasz?
 
Osobiście prawie nie oglądam TV, za to więcej czasu marnuję w internecie ;) W każdym razie ciekawa rzecz jest widoczna dla mnie jako inwestora, kiedy co jakiś czas trafię na reklamy w TV. Słucham i patrzę jakie branże, jakie firmy, jakie spółki reklamują się w mediach? Staram się jakoś to posegregować, ocenić i podsumować.
 
Wychodzę z założenia, że reklama jest dźwignią handlu i nie ma na nią mocnych. Każdy czy chce czy nie chce, ulega nieświadomie wpływom reklamy. Więc patrząc co w TV jest reklamowane, mogę wysnuć jakieś hipotetyczne wnioski o zasobności danej branży, czy marki. Raczej w TV nie reklamują się firmy, które przymierają głodem, tak przynajmniej mi się wydaje.
 
Wiem też, że reklamy wciąż na nas działają. Na mnie świetnie wpływają proste plakaty np. z nowościami w kinie. Wystarczy, że spojrzę na jakiś fajny plakat, z ciekawym tytułem i już myślę "muszę na to iść". Dopiero po chwili poprawiam się, że wcale "nie muszę" ;) Może też tak masz? 
 
 
Foto: sxc.hu
 
Więc dzisiaj rano, gdy przez kilka minut widziałem program Gordona Ramsey'a o kucharzach, a chwilę potem zaczęły się reklamy, moim oczom ukazały się potwierdzone już kilkukrotnie fakty, o kilku stale powracających branżach. Jak obejrzysz reklamy z takiego punktu widzenia, możesz dostrzec pewne wartościowe informacje dla akcjonariusza. Można być pewnym, że te reklamy nie pozostaną bez echa dla reklamodawcy.
 
 

Podsumowując

 
Odradzam oglądanie reklam, chyba że jako zbieranie informacji przez inwestora. Wiele reklam jest na bakier z etycznością i stąd tym bardziej trzeba ich unikać. Marketerzy lubią budzić emocje, więc uwaga na swoje serce. "Muszę to mieć" to częściej efekt dobrej reklamy, a nie Twoja potrzeba. Jeśli my ulegamy jakimś reklamom, to możemy być pewni, że inni również ulegną.
 
Reklamy w TV mogą nam wskazać spółki, które stać na tego rodzaju kampanie. Można też przypuszczać, że ich wyświetlanie zaprocentuje dla branży lub konkretnej spółki. Myślę, że mimo tego, że większości reklam nie pamiętamy, to i tak podświadomie wpływają one na większość naszych decyzji zakupowych. Unikajmy ich, abyśmy mieli więcej gotówki na inwestycje, zamiast na ogałacającą nas konsumpcję.
 
 

Udostępnij wpis, podaj dalej.  Dziękuję.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...