02 września 2013

Propaganda ogłuszania

Cześć,

 
Co dziś w mediach jest promowane i propagowane? I czy media wiedzą więcej od nas o przyszłości?
 
Media muszą tworzyć emocjonalne wiadomości z niczego, po to by żyć, by zarabiać. Media nie są neutralne, są sterowane przez wpływowe grupy, tak samo jak sterowani są "wipy" w reklamach banków. Bankierzy za kilkaset tys. złotych mogą przekupić praktycznie każdego "selebryte", który będzie namawiał innych do podpisania różnego rodzaju cyrografu na "dobrowolne niewolnictwo kredytowe".
 
 

Propaganda

 
Dlatego zachęcam do roztropności, aby zawsze z dużym dystansem podchodzić do wszystkich mediów, w tym ekonomicznych. Osobiście do każdej informacji podchodzę z dystansem i niedowierzaniem pozwalając, by to twarde dane i fakty decydowały o moich osądach. Prognozy i przypuszczenia analityków i ekspertów są nic nie warte. To samo z dziennikarzami, którzy muszą tworzyć materiał, bo za to im płacą. Niestety spędzając całe godziny przed przekupionymi mediami nie dziwmy się, że zaczniemy postępować jak marionetki.
 
 
 
  

Dziś w mediach

 
W 21 wieku na świecie panuje filozofia strachu, polegająca na tym, że m.in. media działają na najgłębsze instynkty ludzkie, wzbudzają zamęt i niepokój w społeczeństwach. Najbardziej skuteczne reklamy i przekazy odwołują się m.in. do straty i lęków. Jednak korzystanie z tego mechanizmu psychologicznego jest nieetyczne, jeśli celem jednej strony jest zysk kosztem innych, często nieświadomych niczego osób. To tak zwana relacja wygrana-przegrana, gdzie jedna strona wygrywa, a druga traci.
 
Używanie strachu jest dopuszczalne w momencie, kiedy działamy w najlepszym interesie innych, np. gdy chodzi o jego zdrowie i życie. Np. obrazki na papierosach, pokazujące jak bardzo możesz cierpieć, jeśli nie zawalczysz o wolność od nałogu.
 
 

Ekonomia w mediach

 
Różne mechanizmy propagandy używane są w mediach ekonomicznych, gdzie informacje są sterowane przez korporacje, bankierów i polityków. To co dostajemy do czytania na portalach finansowych, często jest zwykłym product placement globalnych biznesów i wpływów. 
 
 

Media sterują ludźmi "bezmyślnymi"

 
Najgorsze jest to, że dzisiejsze pokolenie to pokolenie "bezmyślne". Innymi słowy chodzi mi o sytuację, w której ludzie w ciągu dnia nie dają sobie czasu na myślenie, na ciszę, na modlitwę, na wsłuchanie się w siebie, na "nic nie robienie", na miłość dla siebie przynajmniej przez kilka/kilkadziesiąt minut dziennie. Nasze pokolenie "bezmyślnych" to pokolenie osób zarobionych pracą od 7 rano do 23 wieczorem, ciągle w biegu, bez czasu na to, co ważne. A nie poświęcając czasu na samodzielne myślenie, musimy być pionkami, którzy biorą kredyty na wakacje, a idąc do urn wybierają ludzi w najładniejszych maskach, w najlepszych garniturach, wilki w owczej skórze(dzisiaj dotyczy to partii z lewicy jak i prawicy). Nie patrzymy na czyny i owoce, a skupiamy się na pięknych wizjach, pochlebstwach i obietnicach czegoś za nic.
 
Nie mamy czasu odkryć kim jesteśmy, nie mamy czasu na szanowanie siebie, nie mamy czasu na kochanie siebie, nie możemy myśleć, uciekamy od ciszy, bo wiemy, że tam tkwi spotkanie z samymi sobą. Bezmyślne pokolenie musi być niewolnikami, musi mieć panów nad sobą, bo ktoś musi za nie myśleć, sami nie mają czasu. Na szczęście mamy media, które nam powtórzą 1000 razy różne kłamstwa i te kłamstwa staną się powszechną prawdą. "Ci ładni ludzie w telewizorze przecież mnie nie okłamują, widać że są profesjonalni, uśmiechają się do mnie, życzą mi wszystkiego dobrego, dobrej nocy".
 
 
 
 
 

Podsumowanie

 
Media się mylą, są stronnicze. Nie ostrzegą nas przed krachem, nie wzbogacą nas, wcisną nam kolejny śmieć "musisz to mieć". Bez samodzielnego myślenia, bez ciszy, bez czasu sam na sam, nie usłyszy się swoich pragnień, własnych myśli, głosu rozsądku. Stajemy się bezmyślnym tłumem, który ma wiele głów, ale nie ma mózgu.
 
To czy media mówią, że jest krach, czy jest ożywienie nie ma znaczenia. Znaczenie ma prawda, twarde dane, fakty i osobiste decyzje, jako rezultat samodzielnego myślenia. Jesteśmy odpowiedzialni w 100% za siebie i przykładowo tzw. "pokolenie oszukanych", to idealny przykład bezmyślnego pokolenia, które ufało i słuchało innych ludzi, mediów, a nie siebie.
 
Czy codziennie dajesz sobie odrobinę ciszy, aby usłyszeć prawdziwego siebie, własne myśli i pragnienia?
 
 

Podaj dalej - polub lub udostępnij artykuł. Wielkie dzięki!

 
Pozdrawiam.    
 
 

1 komentarz:

  1. Open your eyes guys...

    http://www.youtube.com/watch?v=c5l9SQdGRhA

    Enjoy

    OdpowiedzUsuń



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...