14 września 2013

Nie marnuj czasu na dobre spółki!

Cześć,

 

Ile przeciętnie w czasie hossy możesz zarobić na "dobrej" spółce, a ile na "wspaniałej"?
 
Na giełdzie szkoda naszego czasu na inwestowanie w dobre spółki. Dobre spółki w czasie hossy urosną w okolicach stopy zwrotu indeksów giełdowych, może trochę więcej. Zgadzam się, że osiągną przyzwoite wyniki, ale nie wspaniałe. I tu jest haczyk.
 
Dzisiaj, gdy inwestuję na giełdzie, nie skupiam się na dobrych spółkach, dobre wyrzucam z analiz w pierwszej kolejności. Nie interesują mnie takie firmy, szukam ponadprzeciętnych biznesów, tylko takich, które powinny rosnąć kilkakrotnie mocniej, niż dobre przedsiębiorstwa(tj. benchmark - WIG).

Po ostatnich trzech latach na GPW, sens inwestowania ma dla mnie wybieranie spółek, które zachowają się lepiej niż rynek, zarówno w czasie hossy jak i bessy. Szkoda marnować swój czas na giełdzie, zadowalając się osiąganiem przeciętnych zysków.
 
 

Czy 6-cyfrowe zyski dostępne są dla każdego? 

 
W ciągu ostatnich prawie 15 lat inwestowania zawsze zachęcałem ludzi do giełdy, a kilkadziesiąt osób nawet przy mojej pomocy otworzyło sobie rachunki i inwestowało. Różnie im poszło w zależności od tego, na ile poważnie potraktowali wskazówki oraz rozwijali dalej swoją wiedzę(większość zapewne utknęła na pierwszej polecanej książce).
 
Jednak parę lat temu, zrobiłem wyjątek dla dwóch przyjaciół(wtedy laików giełdowych)i stworzyliśmy specjalne spotkania, na których opowiedziałem im krok po kroku moje podejście do inwestowania i finansów. Spotkaliśmy się kilka razy i dyskutowaliśmy o giełdzie, dobrze się przy tym bawiąc. W rezultacie podobnie jak ja, również i oni zarobili na giełdzie kwoty 6-cyfrowe.

Dziś myślę, że kwoty do 6 cyfr są dostępne dla każdego amatora, a problemy pojawiają się dopiero przy kwotach 7-cyfrowych. Aby uzyskać pierwszy milion potrzebne jest już i myślenie, i działanie jak milioner - a to uzależnione jest od pracy i ciągłego samorozwoju. 
 
 

Inwestowania można się nauczyć! 

 
 
 
Bankierzy i specjaliści od funduszy inwestycyjnych mówią inaczej, ale oni muszą zarabiać na prowizji, nie dadzą nam wędki, ponieważ to oni ją trzymają, a my jesteśmy rybą nabitą na haczyk. Właśnie dlatego nie lubię instytucji finansowych, ich usług i produktów. Nigdy nie słyszałem o milionerze który dorobił się na lokatach bankowych i funduszach inwestycyjnych, za to często słyszę o milionowych pensjach bankierów.

Wkurza mnie to. To dlatego od 2003 r. piszę blogi, czytam kilkadziesiąt ksiązek rocznie, dzielę się wiedzą, napisałem darmowego e-booka "Bóg, pieniądze i giełda!", i dlatego m.in. stworzyłem spotkania Akcje przy kawie :) Tym razem spotkania nie są darmowe, bo odkryłem po latach, że bez pieniędzy za wiele nie zdziałam z moimi talentami. Stawiam na umowę partnerską WIN-WIN.
 
 

Spotkania Akcje przy kawie :)

 
Moim celem jest sprawić, aby inwestycja w spotkanie Akcje przy kawie :) zwróciła Ci się w przyszłości minimum tak, jak moim dwóm przyjaciołom, tj. w kwocie 6-cyfrowej. Wierzę, że jest to możliwe.
 
Zapraszam zatem na spotkania we wrześniu w kawiarniach Starbucks w Warszawie - jeszcze w promocyjnych cenach od 197 zł do 787 zł (w tym 23% VAT i duża kawa/napój). Więcej szczegółów tutaj
 
W przyszłym tygodniu uda mi się pewnie zrobić pierwsze spotkania online(wersja beta) - o szczegółach poinformuję.
 
 

Hej!?

 
Nie trać następnych lat na bezpieczeństwie, na kupowaniu kotów w worku od banków lub na kupnie "dobrych" spółek!
 
Chyba, że chcesz :)
 
 

Podaj dalej - polub lub udostępnij artykuł. Wielkie dzięki!

 
Pozdrawiam. 
 

3 komentarze:

  1. podoba mi sie twoje podejscie,ja na gpw jestem od 1993 i oczywiscie po paru bankructwach w końcu dostałem to coś ,na spotkanie szkoda mi czasu ,ale chetnie bym podyskutował z tego typu ludźmi.
    a te coś to zasady B.Grahama ,W.Buffetta i kilkunasto letnie doświadczenie w prowadzeniu różnych firm .

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobry wpis. Sęk w tym, że takich spółek jest jak kot napłakał. Trudno trafić we właściwą.

    OdpowiedzUsuń
  3. Marcin. Jęsli jest tyle co kot napłakał. Odnajdz taka spółkę i w nia zainwestuj ;-)

    OdpowiedzUsuń



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...