23 września 2013

Na ile prawdziwy jest ten film?

Cześć,

 
Pojawił się ciekawy film na Pulsie. Obejrzałem i wszystko wydaje się fajne, ładne i pozytywne. Pytanie jednak zakołatało mi w głowie - jak zachowają się rynki w przyszłości, przy następnym kryzysie, biorąc pod uwagę to, że rządy mają ciągle i ciągle coraz większy dług(niezależnie od koniunktury), a gospodarki rozwinięte ledwo się rozwijają(są przestarzałe i ciężkie przez biurokrację)?
 
Problemów dla wzrostów przy kolejnym kryzysie jest więcej np. niesprzyjająca demografia, rewolucja technologiczna zwiększająca tymczasowe bezrobocie, czy też nastawienie socjalistyczne w rozwiniętych krajach, nagradzające ludzi za nicnierobienie. Jeśli dodać do tego rosnący konsumpcyjny styl życia omówiony na filmie, kupowanie pasywów na kredyt, to robi się niekomfortowo.
 
 

Upadek socjalu albo papierowych mocarstw

 
Wg mnie, musi upaść albo socjal, nastawiony na nagradzanie patologii, albo upadną papierowe mocarstwa. Jak wiecie, tę socjalną chorobę miałem okazję obserwować na żywo w Holandii, gdzie bezrobotny często dostawał więcej pieniędzy od rządu, niż jakby pracował. Mnóstwo ludzi wybierało zasiłki tylko dlatego, bo państwo ich do tego swoją polityką zachęcało. Specjalnie wybierali bezrobocie, bo to były darmowe, sponsorowane wakacje od rządu(od ok. 1000 EUR wzwyż). Słyszałem też, że dziurawy system socjalny pozwalał tysiącom imigrantów pobierać zasiłki jednocześnie z Holandii i np. z Niemiec.. Przestały mnie wtedy dziwić liczne mercedesy, w których "rozbijali się" imigranci wymachując radośnie ojczystymi flagami. 
 
A na koniec, jak dodamy do tego wszystkiego jeszcze tę nieszczęsną demografię prognozującą systematyczny wzrost liczby starszych osób, deficyt urodzeń względem umieralności, wydłużającą się średnią długość życia, to powstaje pytanie: Czy aby na pewno następnym razem, trick pokazany na filmie uda się rządzącym?
 
Jestem skłonny lekko powątpiewać. Czas pokaże.
 
Warto film obejrzeć i samemu się nad nim zastanowić.
 
 



Podaj dalej - polub lub udostępnij artykuł. Wielkie dzięki!

 
Pozdrawiam


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...