28 września 2013

Jak poznać wartość firmy?

Cześć,
 
Jedną z prostszych metod poznania wartości spółki jest znajomość jej produktów, znajomość firmy, bezpośredni kontakt z firmą, prezesem, pracownikami. Czasami nie trzeba nic więcej, aby wytypować wspaniałą inwestycję.

Warto czasem spojrzeć na analizę biznesu tak, jakby nie istniały sprawozdania finansowe i komputery. Wtedy wartość naszej spółki ocenialibyśmy głównie na podstawie czynników zewnętrznych takich jak: obsługa klienta, jakość produktów, kolejki lub pustki w sklepie, przyjemne lub nieprzyjemne wrażenia z użycia produktów, usług itp. Patrzylibyśmy na porządek, na uczciwe wydawanie reszty przez kasjera, muzykę w tle itd. Zagadalibyśmy też właściciela biznesu, porównalibyśmy produkt/sklep z konkurencją.
 
Warto w swoich analizach korzystać z tych tradycyjnych form oceny spółki. To dlatego gdy mam taką możliwość, korzystam z opcji jak ta tutaj. To dlatego jakiś czas temu poszedłem na konferencję Wind Mobile. Uścisk dłoni prezesa, sposób potraktowania mnie(inwestora indywidualnego) przez zarząd, mogą mi w jednej chwili bardzo wiele powiedzieć o liderze i interesującym mnie przedsiębiorstwie.
 
 
 
 
 
  
Jeśli masz możliwość spotkać się z prezesem lub zarządzającymi Twoją spółką, sprawdzić produkt albo obejrzeć jak działa biznes którego masz udziały, to warto to uczynić. To świetny element analizy, pozwalający doszukiwać się ukrytej wartości firmy i jej potencjału. Szczegóły mają znaczenie. 
 
 

Podaj dalej - polub lub udostępnij artykuł. Wielkie dzięki!

 
Pozdrawiam serdecznie i życzę udanego weekendu.
 

6 komentarzy:

  1. Moim zdaniem wartość firmy można przede wszystkim "wycenić" po podejściu do klienta i reklamie. Jeżeli reklama jest nachalna i agresywna, to firma raczej nie radzi sobie za dobrze i próbuje się ratować..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reklama - To na pewno, aczkolwiek trudno to ocenić, bo dziś marketerzy posuwają się do różnych głupot i nie patrzą na etykę branżową - chcą zabłysnąć.

      A podejście do klienta zawsze świetnie pokazuje wartość firmy :)

      Dzięki za wpis.

      Usuń
  2. Witaj

    Zastanawialem sie ostatnio nad zrobieniem zakupow do i wpadla mi w oko spolka MW Trade

    Wskazniki finansowe i wyniki wg mnie wygladaja bardzo dobrze. Jesli chodzi o dzialalnosc to tez sektor, ktory w Polsce bedzie przez najblizsze lata doinwestowywany / rozwijany (jest przecie tyle do zmiany w sluzbie zdrowia)

    Ciekawi mnie czy wpadla Ci kiedys w oko i jesli tak to jakie miales przemyslenia.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam konkretnego powodu, ale nigdy się nią nie zainteresowałem. Mogła być spoza mojego kręgu zainteresowań, nie ta branża.

      Dzięki za wpis.

      Usuń
  3. Bart, dzięki za info o CMD. Jak wiesz - skorzystałem ;-) Pozdr
    Łukasz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Łukasz,
      Do usług. Tak się właśnie bada bebechy spółki :) No i dobrze było się spotkać.

      Pozdrawiam

      Usuń



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...