06 czerwca 2013

Czuję się jak na przełomie 2002/2003 roku.

Witaj,

 
Tytuł tego posta i krótką notatkę do rozwinięcia napisałem dwa dni temu, 4 czerwca. Jednak pomyślałem, że chyba zbyt pośpiesznie oceniam sytuację i coś mi się ubzdurało.
 
Jednak przed chwilą przeczytałem artykuł, gdzie zarządzający z Ipopema TFI ma identyczne odczucie, jak ja:
 
Jak sięgnę pamięcią wstecz, ostatnio takie otoczenie rynkowe obserwowałem na przełomie 2002/2003 r. Déja vu? Tego wszystkim życzę w najbliższych kwartałach - mówi Jerzy Kasprzak z Ipopema TFI.
 
 
 
 

A to moja notatka blogowa "na brudno" z przed 2 dni:

 
Mam dziwne przeczucie, że znów przed nami dobry okres. Dziś wyraźnie poczułem, że myślę i czuję podobnie jak w 2002/2003 roku. Czyli dziś wewnętrznie czuję, że idą dobre czasy i że to najlepszy okres, by jeszcze tanio kupować.
 
 

Podsumowując

 
To tylko moje(i pana Kasprzaka) prywatne przeczucie, nie wiadomo na ile trafne. Okazało się, że nie tylko ja takie posiadam, co mnie pozytywnie zaskoczyło. Pewnie tej notki szybko bym nie ukończył, gdyby nie ten dziwny zbieg okoliczności. Pozostawiam sprawę w rekach sił Pana Rynku i jak zawsze zachęcam do samodzielnego myślenia.
 
Jestem umiarkowanym optymistą, nie wiem ile ewentualne wzrosty mogą potrwać, jednak wewnętrznie czuję, że przed nami jest szansa na powtórkę z historii. Jeśli te przeczucia by się sprawdziły, oznaczałoby to podstawę dla wzrostów podobną do tej z przełomu 2002/2003. Miły przerywnik przed ... .
 

Podaj dalej. Polub wpis lub udostępnij. Dziękuję.

 
Pozdrawiam. 
 
 

5 komentarzy:

  1. Historycznie na podstawie trendow z przeszlosci ruszymy 6 miesiecy po USA czyli w okolicach wrzesnia 2013.

    Przekonamy sie w niedlugim czasie :)

    Priorytetem nie wchodzic na statek z "opuszczona kotwica" przecie w szczytowej fazie hossy rosna nawet "smieci"

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. O tak! Powiew hossy czują pewnie dziś ci wszyscy, którzy uwierzyli we wzrosty i wpakowali dorobek swojego życia w fundusze inwestujące w akcje ... tureckie

    Patrzcie jaka tam dziś MASAKRA!

    http://stooq.pl/q/?s=^xu100

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No dobrze MASAKRA ale jest z czego urywać ( Nadal ok 35 proc wzrostu rok do roku Mało ??). Spójrz na wykres 5 letni i już widać możliwość dla korekty w takim wymiarze i możliwości powrotu do trendu wzrostowego. Zresztą przypominam o protestach w Turcji i to jest właściwy powód tej korekty.

      Usuń
  3. Giełda charakteryzuje się tym, że najwięcej się zarabia kiedy wszyscy wciąż się boją kupować. Dziś wciąż czekamy na "pewność" i potwierdzenie się danych. Być może jest to oznaka, że jest całkiem dobry okres do zakupu.

    Jestem umiarkowanym optymistą co do całego rynku giełdowego na świecie, ale jestem dużym optymistą jeśli chodzi o 10-15 spółek, które analizowałem w ostatnich miesiącach.

    Co do Turcji, uważam, że to świetny moment do zakupów, może nie spółek turystycznych, ale spółek, które nie ucierpią na konflikcie wewnętrznym. I tu pojawia się problem - Na ile rozumiemy kulturę i kraj w którym inwestujemy? Bo jesli nie rozumiemy konfliktu w Turcji i nie wiemy jak on jest poważny, to znaczy że nie powinnismy inwestować w Turcji.

    Pozdrawiam i dzięki za wpisy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cz analizowałeś Rainbow Tours. Spółka sporo zyskała na upadku konkurencji w 2012r. Co miesiąc wg komunikatów przychody rosną ok 20% w porównaniu do 2012r. Spółka o stosunkowo niewielkiej kapitalizacji ale o sporych przychodach. Pozdrawiam.


      Piotr

      Usuń



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...