16 marca 2013

Wyniki roczne i 161 spółek do analizy.

Witaj,

Parę dni temu zacząłem robić analizę wszystkich spółek z GPW wraz NewConnect bazując na wynikach rocznych za 2012 r. i lata poprzednie. Oczywiście nie wszystkie spółki podały jeszcze dane, ale już pracuję.

Pierwszym filtrem jaki zastosowałem do odsiania kiepskich spółek, było spojrzenie na przychody i zyski z ostatnich lat. Wybierałem spółki tylko takie, które dobrze radziły sobie w ostatnich trudnych latach, lub zaczęły się podnosić.

Zdziwiłem się, bo chyba nigdy nie miałem tak dużej listy początkowej. To świadczy dobrze o spółkach. Łącznie wypisałem 161 spółek i to odrzucając na dzień dobry dużą część instytucji finansowych, banków, budowlanki, browarów i innych spółek, które mnie nie interesują. Reszta odpadać będzie po kolejnych filtrach.






W najbliższych tygodniach będę dalej analizował, wyliczał i eliminował najsłabsze ogniwa, aż do wybrania TOP 10. Będą to spółki, które lubię, które rozumiem, które pasują do mojej wiedzy, doświadczenia i osobistych preferencji. Myślę, że w tej grupie znajdą się spółki, w które zainwestuję pieniądze w odpowiednim czasie. Jeśli znajdę spółki bardzo mocne, a wysprzedane, to być może nie będę musiał czekać na krystalizację trendu.

Zasada W. Buffett powiada: Po prostu boimy się, kiedy inni są chciwi, a staramy się być chciwi, kiedy inni się boją. Dziś sytuacja na świecie jest inna: to mix strachu i chciwości w tym samym czasie. Dlatego dziś tym bardziej jedyną, dobrą receptą dla inwestora jest porządna analiza spółki i branży. Trzeba być świadomym ile jest warta spółka, a nie ile kosztuje.

Po raz pierwszy będę stosował do wyboru akcji moje nowe autorskie narzędzie tj. filtr przedinwestycyjny polegający na eliminacji 100% błędów inwestycyjnych popełnianych w przeszłości. Dodatkowo filtr wzmocnię o innowacyjną wiedzę, którą opiszę najwcześniej w kolejnej książce/e-booku. Ciekaw jestem jakie rezultaty przyniesie wdrożenie tych nowości do analizy, plus doświadczenie.

O to lista 161 spółek, które mnie zaciekawiły pod względem zysków i przychodów z ostatnich lat:


Fund Oktawa
4Fun Media SA
ABC Data
Ab sa
Ac.com.pl sa
Action
Grupa SMT SA
AgrotonAgrowill
Alchemia
Ambra
Amica
Amrest
Apator
Aplisens
Arctic paper
Arcus
Arteria
Asbis
ASTARTA
Avia sg
Azoty tarnów
Bakalland
Baltona
Benefit
Berling
Best
Bogdanka
Bsc drukarnia opakowań
Budimex
Budopol wrocław
Cashflow
CCC
Cinema city
Cyfrowy Polsat
Czerwona torebka
Ecard
Echo
Ekoexport
Elektrotim
Enea
Energoinstal
Euco.pl
Eurocash
Eurotel
Famur
Fasing
Fastfinance
Forte
Ferro
Graal
Grajewo
Groclin
Hawesa
Indykpol
Integer.pl
Intercars
Introl
Izolacja
Izostal
KDM Shipping
Kęty
Kino polska
Kghm
Kofola
Komputronik
Kopex
Kov
Krynicki
Kredyt inkaso
Kruk
Kruszwica
Lena lighting
Lotos
Maggelan
Mennica
Mieszko
Mw trada
Neuca
Open finance
Patentus
Pekaes
Pcguard
Pelion
Pep
PGE
PGO
Police
Puławy
Rafako
Rafamet
Stomil sanok
Smt
Śnieżka
Sonel
Suwary
Tauron
Tell
Tim
Trans polonia
Ursus
Votum
Wawel
Wielton
Zelmer
ZPUE
Zremb
11bit
Alkal
Alda
Akcept
Action caldwell
Analizy
Atc cargo
Auto-spa
Aztec
BGS 
Binaryhelix
Briju
Comperia.pl
Codemedia
Direkt24
Digit avenue
Drukpak
Edison
Ekobox
E-muzyka
Euro-tax
Esotiq henderson
Eskimos
Fm ozarow
Glob trend
Grupa mennice panstwowe
Grupa recykl
Grodno
IAI
I3D
Inwestycje alternatywne
IMS fm
Incana
LUG
M4B
Makolab
Medicalalgoritmics
Mera
Nf.pl
Pharmena
Polman
Rotopino
S4E.pl
Socializer
Suntech
Szar
Telestrada
Tro media
Werbicom
Wealth
WDB 
Windmobile
Your image
ZWG


Na wszelki wypadek dodam, że lista ta jest bezużyteczna bez głębszej analizy. Większość z tych spółek może przynieść ujemne stopy zwrotu w 2013 i kolejnych latach. Spośród nich jest na pewno kilka bardzo dobrych firm i chodzi o to, by je znaleźć. Ja z tej listy wybiorę tylko TOP 10 spółek, a inwestować będę w max 2-3. Czyli interesuje mnie 1-2% spółek.

Dodam też, że lista opiera się na moich subiektywnych predyspozycjach i preferencjach. Ktoś np. kto lubi banki, nie znajdzie tu zbyt dużo spółek, a banki w tym samym czasie mogą np. dać wyższą stopę zwrotu, niż powyższe spółki. Zachęcam Cię do zrobienia własnej, subiektywnej listy.

Jeśli chcesz skomentować spółki, albo dodać coś od siebie na temat którejś, to zapraszam.

Pozdrawiam.

PS Jeśli uważasz, że ten wpis może spodobać się innym, polub go i/lub udostępnij dalej. Dzięki.

7 komentarzy:

  1. Czy może Pan w dwóch słowach podać minusy firmy TPE , ponieważ ja ich niewidze.

    Wik6

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj,

    W najbliższym czasie będę zajmował się tylko powyższą listą.

    Tak jak napisałem powyżej:

    /Dodam też, że lista opiera się na moich subiektywnych predyspozycjach i preferencjach./

    Wiele złych i wiele dobrych spółek, nie ma na tej liście, bo nie są w kręgu moich zainteresowań.

    Być może TPE ma same plusy. Z oczywistych względów czasowych, nie jestem w stanie analizować wszystkich spółek, stąd robię rygorystyczną selekcję.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam
    Jakie wskaźniki były dla Ciebie najważniejsze? Przybliżysz choć trochę sposób selekcji?
    Pozdrawiam Piotr

    OdpowiedzUsuń
  4. myślę, że autorowi nie chodzi o to by się "przekomarzać" dlaczego w zestawieniu jest spółka X a nie ma spółki Y.
    poza tym jeśli już przy 161 spółkach są jakieś dziwne pretensje to co będzie przy top 10.
    po prostu takie wpisy nie mają sensu. zawsze znajdzie się "ktoś" niezadowolony.
    trzeba dać p. Bartkowi szanse i tyle.
    z drugiej strony całkowicie popieram wymóg przejrzystego pokazywania selekcji zaproponowany przez Piotra.
    może to zrobić etapowo? może w formie tabeli ze wskaźnikami?
    jeśli zrobione będzie to uczciwie i czytelnie to zapowiada się super lektura z wieloma komentarzami.
    moja sugestia jest jednak taka, że "nasz wkład" powinien się ograniczać jedynie do przedstawienia swojej top10, nie ingerujmy za bardzo w to do czego dojdzie p. Bartek.
    czogori

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam, napewno wielka pomoca dla wszystkich czytających bedzie zrozumienie jakim kluczem doboru sie Pan kierował?
    w jaki sposób te spółki zostały dobrane ?

    Jakie wartości najbardziej się liczyły?

    OdpowiedzUsuń
  6. Bartek nie widzę na liście jednej z moich ulubionych spółek - Impexmetal. Możesz powiedzieć czemu ją odrzuciłeś?

    OdpowiedzUsuń
  7. Witajcie,

    Tak jak napisałem wyżej lista 161 akcji była oparta tylko na powierzchownym filtrze, polegającym na subiektywnym wyborze spółek, które w ostatnim okresie/latach poprawiały bądź same przychody ze sprzedaży, bądź równocześnie przychody i zyski netto. Do selekcji posłużył mi portal pb.pl i wykresy oraz dane zawarte na stronach portalu.

    Ta lista to tylko początkowa lista firm, które wytypowałem do dalszej, głębszej analizy. Z tej grupy na dzień dzisiejszy zostąły mi już tylko 73 spółki. Mnóstwo nie nadawało się do niczego mimo, ze na pierwszy rzut oka mnie zainteresowały.

    W kolejnych etapach będę poddawał grono spółek dalszej coraz bardziej rygorystycznej selekcji, aż wybiorę 1-3 do inwestycji i dalsze 7 do obserwacji.

    Pozdrawiam

    PS impexmetal odpadł m. in. dlatego, że jest spółką Karkosika(jakoś nie mogę się do niego przekonać), nie ma progresu w wynikach w ostatnich latach, a raczej jest stabilizacja rozwoju(na pierwszy rzut oka), branża nie do końca mnie ciągnie, zwłaszcza przy stabilizacji wyników. Itd.

    OdpowiedzUsuń



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...