01 marca 2013

"Chciwomierz" vs WIG - czy widać podobieństwa?

Witaj,

Dziś trafiłem na ciekawy artykuł na portalu Parkiet, może też czytałeś(tutaj link). Nie pamiętam kiedy ostatnio zetknąłem się z tym wskaźnikiem, a ewidentnie warto mu się przyjrzeć.

Tzw "Chciwomierz" kilka razy dał bardzo dobre rezultaty i przewidywał spadki, wraz z rosnącym optymizmem i danymi. Co ciekawe 8 000 pkt to maksimum jakie może osiągnąć. Jak widać na wykresie, właśnie osiąga swoje maksimum. Jak podaje autor artykułu, wskaźnik wyprzedza rzeczywistość o kilka miesięcy naprzód.

"Chciwomierz" zatem dodatkowo mnie wyczula, aby na spokojnie na razie podchodzić do rynku akcji. Intuicja mi mówi, że coś jest nie tak, chociaż codziennie widzę dużo pozytywnych informacji ze świata. Biorę pod uwagę, że mogę się mylić. Pożyjemy, zobaczymy.

Dla porównania wstawiam wykres WIG z tym samym zakresem czasowym tj. od 1999 r. do dziś.





Pozdrawiam.

PS Jeśli uważasz, że ten wpis może spodobać się innym, polub go i/lub udostępnij dalej. Dzięki.

10 komentarzy:

  1. Wskaznik juz sie schlodzil i jest ponizej 6000 pkt wiec moze dalej rosnac.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz podać linka do aktualnego wykresu?

      Albo ktoś wie gdzie można obserwować?

      Usuń
  2. Po wprowadzeniu 4 danych stan na 1 marca wyszło u mnie 6800. Kwestia co z ukrytymi danymi...

    OdpowiedzUsuń
  3. Macie gdzies strone gdzie ktos wpisuje te dane i generuje wykres w miare live?

    OdpowiedzUsuń
  4. http://money.cnn.com/data/fear-and-greed/
    nie ma za co ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. http://www.bloomberg.com/quote/VIX:IND

    a tu jest opis jak odczytywać ten indeks:
    http://forsal.pl/artykuly/114087,indeks_strachu_nowy_drogowskaz_inwestorow.html

    nie ma za co ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. http://www.naaim.org/news/naaim-survey-of-manager-sentiment/
    nie ma za co ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja stwierdziłem, że badanie cyklu koniunkturalnego nie ma sensu - moja obecna wiedza oparta o wskaźnik C/Z dla całej giełdy i trochę psychologii mi wystarcza. I tak dołek indeksu nie zawsze pokrywa się z dołkiem na konkretnej spółce - zdecydowanie rzadko zdarza się to w przypadku akcji wzrostowych, dlatego ja skupiam się na dokształcaniu w zakresie wyceny.

    OdpowiedzUsuń
  8. Spółki wzrostowe z reguły mają bardzo wysoką wycenę z racji wysokich oczekiwań co do wyników finansowych zawartych w kursie. Wiedza fundamentalna dużo bardziej przydaje się w wyszukiwaniu spółek wartościowych.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wielkie dzięki dla Was za podesłane linki!

    Dzięki również za komentarze.

    Zgadzam się, że coraz głębsze zrozumienie wyceny i analiza fundamentalna na pewno poprawią osiągane stopy zwrotu tych, którzy tej wiedzy użyją.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...