22 grudnia 2012

Kilka zasad nie tylko finansowych? Plus przed świąteczne VIDEO!

Przeżyliśmy apokalipsę!

Na szczęście kolejnych na najbliższe lata nie zapowiadają. Ludzie z bunkrów już na wolności, ciekawe o czym teraz myślą?

Giełda spokojnie zareagowała na przepowiednie, zobaczymy czy końcówka roku zaowocuje jakimś rezonansem wzrostowym lub spadkowym po tym wydarzeniu.

Dziś mam dla Ciebie fajny film, a poniższe podsumowanie jakoś samo mi się zaczęło tworzyć. Zatem wklejam tę moją refleksję, nie tylko finansową. Subiektywne odkrycia, zaczerpnięte od mądrych ludzi i źródeł.

***

Wierzę i wiem już kilka rzeczy, poznałem kilka zasad. To ułatwi mi drogę:


Dziś wiem, że pieniądze to tylko narzędzie.

Parę lat temu odkryłem, że nic nie jest moje.

Odkryłem, że nic nie zabiorę z tego świata.

Gdyby wczoraj odbyła się zaplanowana apokalipsa, żadne rzeczy nie miałyby znaczenia i wartości.

Wszystko co mam, dostałem w zarządzanie i to nie jest moje.

Jestem zarządcą tego, co mam np.: czasu, pieniędzy, samochodu, odwagi i innych "talentów".

To co otrzymałem w zarządzanie jest ważne!

Jestem odpowiedzialny za to, co otrzymuję w życiu.

Będę rozliczony z tego, co zrobiłem z moimi "talentami", z tym co otrzymałem.

i..

Jeśli umiem zarządzać małym majątkiem, będę umiał zarządzać dużym.

Jeśli umiem zarządzać małym, wkrótce będę zarządzać większym.

Jeśli szanuję to co mam, każdy 1 grosz, majątek będzie rósł.

Jeśli dziękuję Opatrzności nawet za 1 grosz, jestem gotowy by otrzymywać więcej.

Jeśli mądrze zarządzam tym co mam, nie będzie mi niczego brakować.

Jeśli będę dawał z radością i miłością, otrzymam o wiele więcej łask i szczęścia.

Jeśli będę wspierał innych, otrzymam więcej niż daję, w różny sposób.

Jeśli chcę być bogaty, to służę innym najlepiej jak umiem, tym co mam dzisiaj.

Jeśli chcę być bogaty, zawsze wydaję mniej niż zarabiam.

i..

Jestem biedny, kiedy myślę, że to co mam sam zdobyłem, sam zarobiłem, należy mi się.

Jestem biedny, kiedy jestem skupiony tylko na sobie.

Jestem biedny, kiedy jestem sknerą dla siebie i innych. Bycie sknerą to kara sama w sobie.

Można być bogatym biedakiem i można być biednym bogaczem.

Można też być bogatym bogaczem i biednym biedakiem :)



***

Przed Bożym narodzeniem zawsze mi się przypomina "Wigilijna opowieść" Karola Dickensa, historia sknery Scrooge'a i jego wielkiej przemiany. Świetne, jak ktoś będzie wiedział, że leci w TV niech mi napisze info :)

Zbliżając się do Świąt, wyczekując w przed świątecznej atmosferze, wklejam krótki film, który daje również do myślenia i nieco rozczula.

Spokojnego wieczoru.





Pozdrawiam.

2 komentarze:

  1. Jeszcze raz napiszę Bartku. Fajnie że wróciłeś i znowu piszesz. Właśnie takich postów mi brakowało w sieci podczas Twojej nieobecności.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za dobre słowo! Pozdrawiam świątecznie!

    OdpowiedzUsuń



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...