06 września 2012

Zapisałem się na kurs maklera :)

Witaj,

Radośnie informuję, że podjąłem decyzję realizacji kolejnego mojego marzenia: zostania maklerem papierów wartościowych!

Tylko decyzja podparta czynami, jest decyzją podjętą naprawdę.

Ponieważ musimy być odpowiedzialni za nasze słowa, zatem pomimo wielu niejasności odnośnie deregulacji zawodu maklera papierów wartościowych, przed chwilą dokonałem wpłaty na jeden z kursów przygotowujących do egzaminów. W ten sposób chcę przypieczętować moją decyzję i uniknąć bycia gołosłownym.

Jeśli deregulacja wejdzie w życie i egzaminy zostaną zniesione, to nic na to nie poradzę i marzenie o zostaniu maklerem, będzie jedynie przeszłością. Z tego co mi wiadomo, jeszcze przynajmniej październikowy i marcowy egzamin się odbędą. Jak będzie później? Nie wiadomo. Ja podchodzę do egzaminu marcowego. Robię to tylko dla siebie, ponieważ maklerem zawodowo raczej nie będę. Dlaczego? Bo makler nie może inwestować na giełdzie na własny rachunek!? A to by mnie zabiło ;)

Nasze pasje trzeba samodzielnie rozniecać!

Chciałem też powiedzieć, że zapisałem się także na kurs FOREX, a jutro mam zamiar zapisać się na kolejny kurs dotyczący rozwoju w kierunku giełdowym - szczegóły podam po zapisaniu.

W ostatnim czasie życia i pracowania za granicą, miałem po raz kolejny utrudnione zadanie pogłębiania wiedzy giełdowej na poważnie - z różnych powodów. Skupiłem się na tym, co było dla mnie wtedy najważniejsze i w rezultacie zaniedbałem całą resztę - łącznie z blogiem. Postaram się jednak poprawić, a ten blog zamienić w naprawdę wartościowe DLA CIEBIE miejsce!

Ostatnio non stop słucham na słuchawkach nowego audiobooka Zig Ziglara "Żyj lepiej niż dobrze"(Polecam gorąco każdemu). Mój mentor Zig mówi wyraźnie, że pasja zaniedbana powoli zamiera. Należy ją chronić jak skarbu i rozniecać jak ogień. Nie wystarczy jej mieć w sercu, trzeba o nią walczyć i inspirować się codziennie, inaczej zagaśnie. Stąd te zmiany i podjęcie decyzji o wejściu na wyższy poziom znajomości rynku kapitałowego i analizy fundamentalnej.

Trzeba też pamiętać, że nasze pasje i pragnienia serca są atakowane, jak to pisze Marcus Buckingham, przez "złe siły". Jesteśmy od naszych najgłębszych pasji odciągani, abyśmy nie zrealizowali swojego potencjału, abyśmy nie byli w pełni szczęśliwi. Jak widać na ulicach na całym świecie, miliony ludzi zagubiło po drodze swój potencjał, a ich wyjątkowy geniusz nie został odkryty i nie służy innym. To wszyscy Ci, którzy nienawidzą swojej pracy, pracują tylko dla pieniędzy, nienawidzą poniedziałku, a kochają piątek po pracy! Sami przyznajcie jak wielka jest to plaga.. Ci wszyscy ludzie powinni cały czas szukać swojej pasji serca, aż do skutku, inaczej nie będą szczęśliwi.

Pozdrawiam.

1 komentarz:



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...