05 września 2012

Deregulacja zawodu maklera!

Witaj,

Dziś ku mojemu małemu zdziwieniu doczytałem się, że pojawiła się pewna niespodzianka w moich maklerskich planach.

Okazuje się, że nawet w ciągu najbliższych dwóch tygodni, może się ukazać informacja o deregulacji zawodu maklera, tj. znikną kursy i egzaminy na maklera, a rynek ten będzie bazował na zasadach wolnorynkowych. Choć czytałem o deregulacji parę miesięcy temu, to sądziłem, że to mało prawdopodobne. Teraz odkrywam, że to prawie pewne, a licencja maklerska zniknie rzekomo w pierwszym etapie zmian!?

Doczytałem się też do innej ciekawej informacji. Chodzi o wprowadzanie nowego systemu notowań na GPW. Wymiana systemu WARSET na nowy oznacza, że najbliższe kursy październikowe będą zawierały moduły wiedzy, które do niczego się nie przydadzą. Kolejne edycje kursów będą już bazowały na nowych technikach obliczeniowych.

Trzecią ciekawa informacją jaką można znaleźć w internecie na powyższy temat, jest opinia ekspertów na temat niskiej przydatności wiedzy, którą przyswaja się na kursach względem realiów tego zawodu.

...

Pocieszające jest to, że kursy nie są szczególnie drogie, a nawet istnieją możliwości dofinansowań. Jednak pojawia się ważne pytanie: jak szybko zostanie wprowadzona coraz głośniej zapowiadana deregulacja zawodu maklera i czy zdobycie tego tytułu da mi spełnienie, które miało mi dać? No i czy to ma jakikolwiek sens?

Jutro będę się dowiadywał konkretniej na temat kursów i na podstawie zdobytej wiedzy, będę mógł podjąć jakąś decyzję na temat mojego dalszego rozwoju.

Jeśli masz jakieś informacje w tym temacie, lub własne spostrzeżenia, to proszę napisz w komentarzach. Dzięki z góry. Pozdrawiam.

2 komentarze:

  1. 1) Po szumie medialnym Amber Gold Gate już widzę ten zapał deregulacji... http://segrare.blogspot.com/2012/08/skutek-uboczny.html

    2) W mojej opinii kursy są zbyteczne. Raz, że relatywnie drogie w stosunku do opłaty za egzamin, a dwa, że praktycznie nie potrzebne w przygotowaniach - poparte doświadczeniami kilku znajomych osób, które zdały egzamin bez płatnej pomocy. Wszystko opiera się na determinacji i ilości czasu, który jesteśmy w stanie poświęcić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potwierdzam ,zajmij się sednem sprawy czyli zarabianiem.

      Usuń



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...