11 sierpnia 2012

Portfel Bart zmiany!

Witaj,

Portfel Bart w ostatnim tygodniu został zamknięty.

Ponieważ PB był oparty na prawdziwych inwestycjach w prawdziwym życiu, zatem moim obowiązkiem jest powiadomić Cię, że w prawdziwym życiu zdecydowałem się wyjść w 100% z giełdy. W tym momencie zamierzam zainwestować te pieniądze w Norwegię, a dokładniej w utrzymaniu się i życiu tutaj.

Ponieważ czasem trzeba zaryzykować wszystko co się ma, żeby zrobić to, co zrobić trzeba, dlatego podjąłem tę decyzję. Wydaje mi się to najlepszą inwestycją DLA MNIE na teraz. Nie mam nic do stracenia oprócz pieniędzy, a pieniądze są nic nie warte, jeśli nie służą nam do realizacji planów i marzeń.

W przyszłości zamierzam stworzyć osobny fundusz gotówkowy tylko na inwestycje w akcje. Wtedy nie powtórzy się sytuacja taka jak dziś, że będę musiał całościowo zamknąć rachunek maklerski, aby inwestować pieniądze w coś innego.

Historia transakcji Portfela Bart:

1) Kupno Zastal: kupno 318 akcji po 3,13zł dnia 03.08.2010; sprzedaż 318 akcji po 3,30zł dnia 18.08.2010
2) Nicolas Games: kupno 10 394 akcji po 0,10zł dnia 18.08.2010; sprzedaż 10 394 akcji po 0,20zł dnia 22.11.2010
3) Optimus kupno 688 akcji po 3,02zł dnia 22.11.2010; sprzedaż 688 akcji po 8,29zł dnia 07.04.11. Stan 5703,52zł. Zysk 3625,76zł. Podatek 688,89zł.
4) Wielton kupno 1009 akcji po 5,65zł dnia 15.04.2011; sprzedaż 1009 akcji po średniej cenie 4,74zł dnia 27.04.11 i 10.05.11 i 18.05.11. Stan 4726zł. Zrealizowana strata wyniosła: -977,52zł, czyli -17,1% z prowizjami.
5) Virtual Vision kupno za 4726zł łącznie 47 200 akcji, po średniej cenie 0,10zł dnia ok. 19.05.11r. Sprzedaż 16.02.2012 po 0,03zł. Zrealizowana strata wyniosła -3 304zł.

6) TIM kupno 169 akcji za 8,35zł ok. 18.02.2012. Dywersyfikacja 50%/50%(papierowa zmiana w PB połowy akcji TIM na WINDMOBILE) na 95 akcji WINDMOBILE w dniu 17.05.2012. Pozostaje w 84 akcje TIM. Sprzedaż 84 akcji po średniej cenie 5,58zł, co daje 468,72 zł i stratę ok. -33,17%
7) WINDMOBILE 95 akcji kupiony średnio po 5,79 zł za akcję 17.05.2012 r. Obecnie po 4,63zł co  oznacza stratę -20,78%.

Wartość Portfela Bart na koniec:  908,57zł, czyli strata wyniosła -9,14% po 2 latach inwestycji.

Komentarz:

Wynik minusowy nigdy nie jest dobry, poniosłem straty, lecz wiele się też nauczyłem. Czytelnicy tego bloga, mogli uczyć się na moich błędach, polecam ;)

Teraz skupiam się tylko na jednej rzeczy: Norwegii.

Dlaczego tak bardzo uparłem się na Norwegię?

To proste. Z jakiegoś mało wytłumaczalnego powodu od ponad 2-3 lat coś mnie do niej ciągnęło. I z czasem coraz bardziej. Nie wiem jeszcze jak się wszystko skończy, nie mam na razie ani pracy, ani stałego mieszkania, ani znajomości, które mogłyby zaowocować pracą. Czuję jednak wielki spokój i nadzieję, a moje życie oceniam jako lepsze, niż dobre :) Cieszę się z każdego dnia mojego życia, choć czasem jest trudno.

Norwegia to też część mojego prywatnego planu rozwoju, droga serca, jak mi się zdaje.

Po trzecie, wg mnie Europa przejdzie najprawdopodobniej jeszcze jeden duży spadek. Może nie, nie potrafię przewidywać zachowania milionów ludzi, ani ekonomii globu. Wiem, że ludźmi steruje bardziej strach, niż nawet chciwość, więc kto wie, co to będzie. Jednak wracając do wątku myślę, że kraje spoza strefy Euro poradzą sobie lepiej, w tym kraje skandynawskie. Zatem praca w Norwegii jest dla mnie planem rozwojowo-inwestycyjnym na najbliższe miesiące/lata.

Inwestor bez pieniędzy na giełdzie!

No właśnie, to ja. W ten sposób temat inwestycji na giełdzie chwilowo jest całkowicie zamknięty na tym blogu, co najwyżej będę dzielił się swoimi spostrzeżeniami i uwagami. Jak Bóg da, a wierzę, że da, to za parę tygodni znów wracam na giełdę, tym razem już na innym poziomie. Obecnie nie mam żadnego długu, a jeszcze w Holandii długi miałem. Patrzę teraz na świat innym spojrzeniem. Patrzę na przyszłość jak na realizację tego, co trzeba. Nie widzę mojej przyszłości nawet na tydzień do przodu, to nie co przeraża, ale i podnieca. Nie wiem gdzie mnie to wszystko zaprowadzi.

Na koniec.

Każda osoba, która chce podzielić się swoimi uwagami na powyższy temat, niech to uczyni w poniższych komentarzach, a ja postaram się do nich rzetelnie odnieść.

Uznaję tę część bloga za zamkniętą. Część tę nazwę etapem "Zero". Całe moje dotychczasowe działania uważam za okres budowania fundamentów na przyszłość. Okres rozwijania się pod ziemią, budowaniem mocnych korzeni. Myślę, że przede mną najlepszy czas życia i rozwoju. Przyszłość pokaże jak dobre inwestycje i decyzje powziąłem.

Następną notkę napiszę jak znajdę legalną pracę w Norwegii..

Pozdrawiam.

14 komentarzy:

  1. Życzę powodzenia Bartku - miło się czytało Twoje blogi. Skrobnij coś od czasu do czasu - jakieś fotki z pięknej natury Norwegi wrzuć.
    pozd
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  2. Powodzenia w realizacji swoich planów ,no właśnie SWOICH ,tym razem ugryzę się w język i dodam tylko że z pieniędzmi łatwiej te plany zrealizować no cóż a było tak blisko cholewa naprawdę blisko wystarczyło zmienić ..... .

    OdpowiedzUsuń
  3. Powodzenia, dzięki za blog w dotychczasowej treści. Czekam na jej powrót.
    kscm

    OdpowiedzUsuń
  4. Powodzenia myślę ze wszystko będzie dobrze i szybko powrócisz do giełdy a i praca się znajdzie bo przecież inaczej być nie może. Pozrowienia i powodzonka w realizacji planów również dla czytających blog

    OdpowiedzUsuń
  5. Trzymaj się i napisz coś od czasu do czasu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Trzymam kciuki i pomodlę się w twojej intencji. Co do giełdy uważam, że nie jest to chyba dobry czas na wychodzenie z niej, ale to oczywiście tylko moje wrażenia. Dużo piszesz o sobie, taka mała sugestia, może pomyśleć też o kimś innym. Pamiętaj w kupie raźniej a na pewno cieplej. Pisz jak najczęściej. Pozdrawiam - Jeronimo.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bartłomieju soczewką trzeba być skupić się na jednym

    OdpowiedzUsuń
  8. Bart, ja na giełdzie również traciłem i zarabiałem. ale tak naprawdę nauczyła mnie Życia!

    OdpowiedzUsuń
  9. No i Bartku wkopałeś naiwniaków w maliny. Ludzie potracili mnóstwo kasy a zyskały portfele "możnych" które polecałeś Nam. P.S. Religia i giełda to antonimy, nie można tego połączyć!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O masz ci babo placek,weź ty człowieku odpowiedzialność w swoje ręce i nie zasłaniaj się nikim.

      Usuń
  10. Acha, wracaj i odrabiaj nasze straty!!!!!! ... nowymi inwestycjami

    OdpowiedzUsuń
  11. Bartku od 5 lat jezdze do Norwegii na prace sezonowe. jesli mialbys ochote czegos sie dowiedziec lub nabrac doswiadczenia w warzywkach i owocach chetnie sluze pomoca;) podaj mi swojego maila a odezwe sie do Ciebie. pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  12. Mariusz napisz na bartek@iLike.pl :)

    Dziękuję za komentarze pozytywne i negatywne. jak mówiłem odpowiedzialność za nasze czyny nalezy tylko do nas.

    Chwilowo mogę milczeć, proszę o czas. Dziękuję z góry.

    OdpowiedzUsuń
  13. "Prawdziwą miarą bogactwa jest to, ile byłbyś wart, gdybyś stracił wszystkie pieniądze" autor nieznany twoje motto w Bóg pieniądze i giełda czy nie daje Ci to do myślenia. A może napisz nowe optymostyczne motto i zacznij od nowa. Np."Jestem człowiekiem tak ogromnej wiary że sukces to tylko kwestia czasu" itd. itp

    OdpowiedzUsuń



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...