11 czerwca 2012

I3D spada.. a harcerze swoje!

Witaj,

Chciałem dziś skomentować zachowanie kursu I3D jednej ze spółek, które posiadam. Kurs akcji spada od paru tygodni systematycznie. Obroty przy spadkach są małe, co zapewne jest spowodowane niskim free floatem tj. płynnością na tej spółce. Ktoś wychodzi ze spółki, lecz brak płynności nie pozwala mu szybko pozbyć się akcji po dobrej cenie. Myślę, że nie jest to za duży inwestor, aczkolwiek mocno zdeterminowany.

Na I3D mam już ponad -40% strat w realnym portfelu. To dużo, jednak na razie nie widzę sensu pozbywania się tej spółki. Stop lossów na razie nie użyłem, ponieważ wierzę w tę spółkę. Zarząd ostatnio wypowiedział się w sprawie spadków, co dobrze świadczy na temat polityki relacji inwestorskich w tej firmie. Napisano:

1. Czy spółka może się jakoś odnieść do spadającego kursu akcji? 2. Czy spółka podtrzymuje prognozy na ten rok? 3. Czy ze spółki w ostatnim czasie odeszli kluczowi pracownicy (takie informacje pojawiają się w internecie)?

1. Zarząd Spółki informuje, że obserwowane w ostatnim czasie spadki kursu akcji i3D S.A., notowanych na rynku New Connect nie są spowodowane okolicznościami leżącymi po stronie Spółki. W ostatnim czasie w Spółce nie zaistniały żadne negatywne wydarzenia, ani w warstwie operacyjnej, ani finansowej, które nie zostałyby podane do wiadomości publicznej, a które mogłyby być uzasadnieniem dla obserwowanego spadku wartości akcji Spółki. Zarząd podtrzymuje również prognozy finansowe na 2012 rok. 2. Zarząd Spółki i3D podtrzymuje prognozy na 2012 rok. 3. Zarząd Spółki informuje, że ze Spółki nie odeszli żadni kluczowi pracownicy, a cele emisyjne przedstawione w Dokumencie Informacyjnym realizowane są konsekwentnie.
               


Wierzę w tę informację i czekam na dalszy rozwój wydarzeń. Kluczowi ludzie w I3D to... dawni harcerze, jest to jeden z czynników, które pomogły mi ocenić zarząd przy analizie spółki. Wierzę, że w swoim życiu kierują się wartościami wyuczonymi w harcerstwie i podawane informacje będą rzetelne. Jeśli będzie inaczej, będę rozczarowany i pomyślę, co z tym fantem zrobić. Na razie jestem spokojny o inwestycję, mimo kolejnego dla mnie testu wytrwałości. To uczące przeżycie, aczkolwiek pociesza mnie fakt, że kursy moich akcji tanieją, więc będę mógł już niedługo skupować walory za świeżą gotówkę.

Najlepszą moją inwestycją obecnie jest rozwój i zdobywanie wiedzy w temacie analizy fundamentalnej oraz oszczędzanie dodatkowej gotówki na przyszłe inwestycje.

Pozdrawiam.

Dla przypomnienia powiem, że ten blog to zbiór moich przemyśleń i doświadczeń. Myślenie i podejmowanie osobistych decyzji, kładę na barki odpowiedzialności każdego Czytelnika.

5 komentarzy:

  1. Bardzo ważnymi osobami w Spółce oprócz Prezesów są np.:Marek Koźlak, czy Marcin Wiśniewski. Oni są cały czas, wiem, bo sprawdziłem osobiście niezależnie od komunikatu.
    A jeśli spółka wykona prognozę, to zarobi 26gr.na akcję, więc obecny poziom cenowy może być naprawdę niezłą okazją inwestycyjną...
    Ale to jak już kto woli czy skorzystać, czy nie. Sam biznes jest wysoce rentowny,strata w IQ była spowodowana wydatkami inwestycyjnymi,a nie z core-buisness'u,a to dosyć istotne dane...

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie analizowałem tej spółki, ale otworzyłem sobie przed chwilą jeden raport i zauważyłem, że mają w miarę rozsądne finansowanie, bo kapitał własny stanowi połowę aktywów, z czego obce kapitały, to w większości zadłużenie krótkoterminowe. Oprócz tego zszokowała mnie rentowność i już rozbudowana sieć kontaktów. Zauważyłem jednak, że firma wolno ściąga należności, więc pewnie nie jest jeszcze na tyle płynna, żebym się skusił. W międzyczasie poznam branżę i być może podczas kolejnej bessy kupię jakieś akcje. Napisz proszę coś więcej o tej spółce - z chęcią poczytam jako entuzjasta rynku technologicznego.

    OdpowiedzUsuń
  3. i3D jest w zasadzie zedycowanie najbardziej nowoczesną firmą w tej części Europy, dowodem są nie tylko zlecenia dla takich gigantów jak Boeing, Exxon,BMW, czy Saudi Aramco, ale też liczne nagrody w konkursach międzynarodowych.Mają bardzo innowacyjny produkt z absolutnie najwyższej półki światowej Quazar 3D, niedawno uzyskali certyfikaty na sprzedaż dla US Army i NASA, zresztą proszę zerknąć tutaj:

    http://www.autoflesz.pl/artykuly/7115,Quazar_3D_na_konferencji_w_Huston.html
    http://debiutync.pl/pl/strefa-spolek/150-komunikaty-prasowe/955-nasa-w-zasiegu-i3d
    http://i3drelacjeinwestorskie.pl/pl/node/128

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Podepnę się pod temat, bo nie wiem, gdzie indziej mógłbym napisać. Czy bartek@ilike.pl to Pana aktualny mail? Napisałem do Pana jakiś czas temu, nie odpisałpan, stąd pytanie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak ktoś chce się czegoś więcej dowiedzieć o i3D-to śmiało pytajcie, wiem całkiem sporo, więc jak coś, to postaram się udzielić wyczerpujących odpowiedzi, narka...! pozdr.-fan spółek technologicznych

    OdpowiedzUsuń



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...