21 maja 2012

Portfel Bart zmiany - dywersyfikacja.

Witaj,

Tak jak pisałem w PB doszło do zmian, a dokładniej dywersyfikacji 2.0. PB nie będzie już jednospółkowy, ponieważ w normalnym życiu takiego portfela nie używam. Zmieniam jednospółkowy portfel, ponieważ nie chcę dawać złego przykładu, a uważam, że do tej pory taki dawałem. Wsadzanie wszystkich jaj do jednego koszyka nie jest metodą dywersyfikacji, której używam w normalnym życiu, bo jak wiecie mam trzy spółki. Prowadzenie PB z jedną spółką było ulegnięciem pokusie szybkich wzrostów, to był błąd, jeden z bardzo wielu, które popełniłem w ostatnich miesiącach. Czas na zmiany.

Teraz PB będzie się składał z minimum 2 spółek, które posiadam w prawdziwym życiu. Nie wszystkie spółki, które posiadam będą umieszczane w PB, bo za dużo by było zabawy w uaktualnianiem. O innych spółkach, które mam w prawdziwym portfelu też piszę na blogu, więc sam wyciągniesz wnioski z pozostałych inwestycji.

Obecnie wirtualny Portfel Bart bazujący na symbolicznej kwocie inwestycji 1000zł to(po cenach z dnia 17.05.2012):

TIM 169 akcji po 6,65zł = 1123,85zł dzielę na pół i zamieniam połowę na WindMobile. Czyli 85 akcji TIM = 565,25zł. Zamieniam tę kwotę na 95 akcji WindMobile(zamienione po 5,79zł/akcja).

Portfel Bart to obecnie:

TIM 84 akcje.
WindMobile 95 akcji.

Uaktualnienie wartości i stopy zwrotu PB 03.06.2012.
Pozdrawiam.

3 komentarze:

  1. Mam pytanie, bo widzę po lewej, że portfel ma już 21 miesięcy. Uwzględniasz podatek no i prowizje za zakup akcji w wartości końcowej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trudne czasy na inwestowanie zwłaszcza w polskie akcje , wszystko leci na dno i nie zanosi się aby była poprawa do tego irlandia ma coraz większe kłopoty
      http://investorsi.pl/forex/analizy.php?subaction=showfull&id=1337684451&archive=&start_from=&ucat=13&

      Usuń
    2. Spoczatku uwzględniałem, lecz za dużo zabawy jest z aktualizowaniem portfela na blogu, więc teraz jest tylko podawana sztywna stopa zwrotu, bez podatku itp.

      Pozdrawiam

      @forex
      No kłopoty kto wie jak się zakończą.

      Usuń



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...