28 maja 2012

Czy będziesz milionerem po następnej hossie?

Witaj,

Jak już pisałem, przed nami hossa. Obecnie ciągle mamy spadki i waży się ryzyko pogłębienia kryzysu i spadków. Jeśli tak będzie, wyceny akcji będą spadały do jeszcze bardziej nierozsądnych poziomów przez dalsze miesiące. Będzie można kupować spółki po lepszych cenach. W końcu nastąpi dno bessy i cały rynek zacznie rosnąć kolejne parę miesięcy/lat. Dobre spółki, kupione w dołku bessy i trzymane następnie przez 3-4 lata wzrostów kolejnej hossy, jak pokazuje moje doświadczenie, pozwoli pomnożyć kapitał w tym czasie nawet o kilkaset do ponad tysiąca procent. Mając zainwestowane od 70 000 zł do ponad 100 000 zł w dobre firmy, będzie można stać się milionerem.

Pytanie czy skorzystamy z tej okazji, która pojawia się raz na kilka lat? Czy wybierzemy dobre spółki? Czy mamy potrzebny kapitał? Czy kupimy w dobrym momencie? Czy mamy dobrą strategię inwestycyjną? Czy sprzedamy za wcześnie lub za późno? Czy wartość spółki będzie się równała wycenie spółki w czasie hossy? ITD.

Czy jesteśmy gotowi na zostanie milionerem? Czas pokaże. Życzę wszystkim zostania milionerem po następnej hossie.

8 komentarzy:

  1. Przyznaję, że mam poczucie, że od moich decyzji na giełdzie w tej chwili zależy więcej niż zazwyczaj. Ja już w głowie przestawiłem się na powolne dokupywanie i przez następne kilka miesięcy mam zamiar być aktywniejszy niż dotychczas. Pytanie tylko, czy moje wybory są trafne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj, czas chyba bedzie najlepszy na kupno akcji. Chciałbym zaproponowac spółkę do Twojego portfela. Spółka DANKS, stabilna polityka dywidendowa i stabilne przepływy. Co o tym sądzisz??

    OdpowiedzUsuń
  3. Danks stabilną spółką dywidendową? Gdzie widzisz tą stabilność? Spółka jest notowana na NewConnect dopiero od maja 2012, a pierwszą dywidendę dopiero zamierza wypłacić. Co takiego wyjątkowego jest w tej spółce?

    OdpowiedzUsuń
  4. Poprawka: jest notowana od maja 2011 (a nie od maja 2012), ale to nie zmienia niczego.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bartek
    Czytam bloga jakiś czas. Wystarczająco długo aby przeczytać że wybierasz spółki z wysokim ROE. Czy zmieniłeś system inwestowania czy brakuje konsekwencji, bo obecne spółki z portfela nie mogą się pochwalić wysokim ROE.

    Pozdrawiam
    Piotr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Piotr,

      Tak jak czytasz bloga, tak też wiesz, że samo ROE jest tylko jednym z setek czynników dla których wybieram akcje, stąd czasem ROE może być niższe niż opisywany przeze mnie wynik 20%. Czas pokaże czy się myliłem, czy nie :)

      No i tak jak pisałem już parę razy, testuję nowe metody wyceny i nowe strategie, więc nie będę w najbliższym czasie konsekwentny, bo ide w stronę całkowitej niekonsekwencji i nauki inwestowania na różne, czasem nowe sposoby, ciągle bazując na tym co wiem o inwestowaniu. Ryzykuję utratę opinii blogera-inwestora, no ale cóż począć, czasy się trochę zmieniły i chcę posprawdzać pewne rzeczy.

      Pozdrawiam

      Usuń
  6. Ja bede milionerem a Bartek i Wy bedziecie swiadkami :D

    OdpowiedzUsuń



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...