29 marca 2012

Nie warto grać "na chwilę".

Witaj,

Dziś chciałem opisać jeden z kolejnych błędów, które często popełniałem w przeszłości. Chodzi o "szybkie zyski", "szybkie inwestycje" pieniędzy, które nie są przeznaczone na giełdę, a na coś innego.

Jest taka pokusa, przynajmniej ja ją miałem, aby czasami zainwestować pieniądze w coś na szybko, na kilka tygodni, kilka miesięcy, bo kurs "wystrzeli na pewno". Chciałem szybko zarobić i wycofać kapitał. Prawie zawsze gdy tak myślałem, a co gorsza inwestowałem, scenariusz się nie sprawdzał, lub sprawdzał dużo później. Jest to rodzaj zgubnej spekulacji, hazardu, który długo wypleniałem i myślę, że więcej tego błędu nie zrobię. Dlaczego tak myślę? Bo ten sposób inwestowania znalazł się już na mojej liście błędów, tj. na filtrze inwestycyjnym "przed zakupem akcji".

Dlatego odradzam ten sposób inwestowania, po prostu w 97% przypadków przynosi straty :) W tym wypadku bardzo dobrze sprawdza się słynne powiedzenie: "Co nagle to po diable."

Pozdrawiam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...