17 października 2011

Czekam na ostatni tydzień tego miesiąca.

W ostatnim tygodniu tego miesiąca wg mnie dojdzie do ostatecznego wyznaczenia trendu hossy lub dalszej bessy. To taka moja luźna myśl, która odwołuje się do mojego przeczucia. Czy tak będzie>> nie wiem, czekam na 24 października. Do tego czasu nie inwestuję tez własnej gotówki. Jeśli od 24 października rzeczywiście wydarzy się coś dużego, wytłumaczę swoje przeczucie, w innym razie uznam swoje przemyślenia za mylne.

Pytacie sporo o Virtual Vision, czy zamierzam go trzymać>> Tak, jestem inwestorem długoterminowym, podjąłem świadomie duze ryzyko. Premiera filmu w 2014r, okej. Trzymam akcje w portfelu, sprzedam je w odpowiednim momencie, wierzę, ze z nalezytym zyskiem. Obecne spadki uwzględniałem w swoim scenariuszu, jednak skupiam się na wydarzeniach wewnątrz spółki. Wg mnie firma podejmuje racjonalne kroki, jak chociazby ostatni zakup 80% firmy TFT. Jestem bardziej skłonny do zakupów tych akcji, niz do ich sprzedaży. Czekam jednak na określenie się światowego trendu. Na spokojnie. Wierzę w ten projekt, a tak długo jak będę w niego wierzył, sprzedaz byłaby błędem.

Rozglądam się natomiast dalej za nowymi spółkami i badam sprawozdania finansowe wielu firm. Gromadzę wolną gotówkę na odpowiedni moment. Polecam Tobie również przyszykować sobie odpowiednio duze zasoby gotówki na przyszłe inwestycje. Taka okazja zakupowa zdarza się raz na kilka lat, tym razem zamierzam maksymalnie wykorzystać moment niepewności na rynku. Myślę, ze za kilka miesięcy będzie dobry moment do inwestowania, ale być moze później/wcześniej. Wszystko zalezy tak naprawdę od solidności przeprowadzonej analizy fundamentalnej spółek. Jeśli znajdę rodzynka, będę kupował firmę bez względu na cykl.

A co wy sądzicie o obecnej sytuacji na światowych rynkach>> zapraszam do dyskusji, do której się dołączę.

Pozdrawiam.

9 komentarzy:

  1. Ja już wyznaczyłem swoje spółki - na swoim blogu przedstawię je 22 października. Co do bessy - ja czekam na bankructwo Grecji, chociaż już widać znudzenie bessą - nie ma tej paniki na informacje chociażby dzisiaj. Bessa się po prostu starzeje:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Obecna sytuacja?
    Zaczęliśmy 3 falę (spadkową) w bessie:

    http://na-plus.blogspot.com/2011/10/wykanczamy-2-fale-bessy.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Co do Vision i kupionych 80% udziałów w TFT, to obawiam się, że w ślad za tym nie pójdą oczekiwane tą transakcją projekty TFT i Profilmu nakręcenia kolejnych odcinków "Ratowników" (przynajmniej takie informacje wyszperałem w internecie), więc może okazać się to zakup 80% niczego. Oby nie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Odnośnie rodzynków polecam FASING lidera światowego w produkcji łańcuchów (co prawda nie jest słodki ale będzie). Zwróć uwagę na wyniki za ostatnie 2 kwartały.

    OdpowiedzUsuń
  5. Żadnych z ww. nie biere, polecą w dół, wtedy może podbiorę trochę, ale widzę lepsze spóły/huberton

    OdpowiedzUsuń
  6. A kiedy wychodzi Alamanach Gazety Parkiet ?

    OdpowiedzUsuń
  7. A kiedy wychodzi Alamanach Gazety Parkiet ?

    Też chciałbym wiedzieć. Może ktoś podpowie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Co do almanachu to nie wiem :)

    Jutro ostatni tydzień tygodnia, jestem ciekaw czy to będzie rosnący czy spadkowy tydzień :)

    Wszystko wskazuje na to ze przed nami powinny być juz wzrosty, ale przeczucie mi mówi, ze moze być odwrotnie, rynek sam pokaze przyszłość :)

    Dobrego tygodnia zyczę dla nas :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bartku, a odniósł byś się do poniższego cytatu?
    Ciekaw jestem Twojego komentarza:

    "Pierwszym jest Virtual Vision, spółka zajmująca się w teorii tworzeniem animacji komputerowych na potrzeby kinematografii. Firma na swojej stronie internetowej stawia sobie za cel dorównanie takim tuzom z branży jak Pixar lub Dreamworks. Została założona w lipcu 2007, a już 30 sierpnia tego samego roku zadebiutowała na rynku – była więc jedną z pierwszych notowanych na ASO spółek. Inwestorzy skuszeni wizją polskiego Shreka ruszyli na zakupy, płacąc na zamknięciu 60 gr przy cenie emisyjnej 4 grosze. W szczytowym momencie za akcję płacono 1,94 zł. Dopiero w 2008 roku inwestorzy zorientowali się, że polskie ToyStory to tylko wabik na naiwnych i w przeciągu 12 miesięcy strącili spółkę do groszowego piekła – aktualnie najbardziej sprytni gracze próbują nabyć jej walory za 9 groszy, by odsprzedać za 10. A tymczasem Virtual Vision emituje kolejne akcje, ustępując pod tym względem chyba tylko pewnej spółce z GPW, która bardzo intensywnie poszukuje ropy. Co więcej, od 4 (!!!) lat szuka grafików do swojego studia. Może któryś z Czytelników pomoże?"

    http://www.day-trader.pl/index.php/gieda-polska/792-grzechy-gowne-newconnect

    OdpowiedzUsuń



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...