30 sierpnia 2011

Zanim wystąpią mocne spadki lub wzrosty

Witaj,

Czy spodziewałeś się ostatnich gwałtownych spadków i wzrostów na giełdzie?

Przy inwestowaniu na giełdzie trzeba wyprzedzać takie zdarzenia za wczasu. Co mam na myśli? Dam własny przykład. Zanim występują szalone lub mniej szalone sytuacje na giełdzie, ja przed kupnem akcji zastanawiam się, czego mam się spodziewać po kursie mojej spółki. I tak np. obecnie posiadam Virtual Vision. Spadki i wzrosty nie stanowią dla mnie większej niespodzianki. Uwzględniłem to w ryzyku inwestycji długoterminowej.

Dlatego, kiedy przychodzą szalone dni, ja wiem, że to prawdopodobnie dotknie również spółek, które posiadam. Uwzględniam korekty hossy/bessy tj. kilku tygodniowe lub kilku miesięczne ruchy w drugą stronę, niż ruch cyklu. Takie wcześniejsze przemyślenie inwestycji, uwzględnienie zakresu ruchów cen swoich akcji we własnej strategii, daje mi potężną dawkę spokoju w inwestowaniu. Czy myślicie, że w czasie tych spadków zabiło mi mocniej serce, ciśnienie mnie zwaliło z nóg? Może w jakimś ułamku sekund/minut poczułem podniecenie z faktu "WOW! Co tu się dzieje!?". Jednak byłem na to przygotowany, uwzględniam takie szaleństwa jako "normalność rynkową".

Ważne jest to, aby inwestując na giełdzie nie patrzeć, gdzie Twoja spółka się znajduje w danej chwili, lecz bardziej, dokąd zmierza. To wymaga spokojnego przemyślenia przyszłości dla swojej spółki, a nie podejmowania decyzji pod wpływem impulsów i szaleństwa na rynku. Więcej na ten temat będzie w drugim e-booku ;)

Gdy idą spadki lub wzrosty pomyśl też, kto stoi za tymi ruchami i czy warto te osoby naśladować?

4 komentarze:

  1. Witaj Bartku,

    A czy nie sadzisz ze jesli "cały rynek" leci to i Twoja spółka również?

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Bartku, a nie myślałeś o inwestycji w złoto? Ostatnio jest aż za duży szum wokół złota i wielu oczekuje pęknięcia bańki, ale o tym już mówiło się, gdy złoto kosztowało 1300, 1500, a jednak urosło dużo więcej. A przy obecnej sytuacji na rynku może jeszcze trochę dać nam zarobić, nie sądzisz?

    OdpowiedzUsuń
  3. No i może tym razem ta bańka wreszcie pęknie...

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam na ciekawym blogu i życzę cieplej i słonecznej niedzieli.

    OdpowiedzUsuń



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...