02 sierpnia 2011

Wyobraź sobie, że jesteś...

Wczoraj siedząc nad stawem, w słoneczny, ciepły, letni wieczór, wpadł mi do głowy pomysł na poniższy wpis.

Wyobraź sobie, że jesteś notowaną na giełdzie spółką giełdową..

Pomyśl  na jakim poziomie rozwoju się znajdujesz, jak Twoje notowania się zachowują, jaką masz wewnętrzną wartość? Czy kurs Twoich akcji rośnie? Rozwijasz się? Stoisz w miejscu? A może przestałeś wzrastać, masz kłopoty i kurs Twoich akcji spada?

To proste ćwiczenie, które być może zwróci Twoją uwagę, na sytuację Twojego życia, samorozwoju. W ćwiczeniu tym można mówić o wartości np. Twoich finansów, Twojego zdrowia, Twoich relacji z ludźmi, Twojej edukacji, Twojej wiary, Twojej miłości do drugiej osoby, itd.

Można też spojrzeć ogólnie i zastanowić się: Jak się dziś czuję? Jak się dziś oceniam? Jak zachowują się notowania mojego życia?

  • Jeśli jest dobrze, może warto zrobić coś jeszcze, co mocniej przyśpieszy wzrost kursu?
  • Jeśli jest zastój, trend horyzontalny, może trzeba zrobić krok do przodu, w kierunku, który mnie ciągnie, lecz się go obawiam. Strach minie zaraz po tym, jak ten krok zrobisz, a konsekwencje tego kroku zapewne tylko Cię zachwycą :)
  • Jeśli jest źle, warto znaleźć tego przyczynę. Może warto poprosić kogoś o pomoc. Poproś o pomoc z wiarą, że ją otrzymasz. Ludzie lubią pomagać. Oczywiście, jesli nie jesteś na to zbyt dumny.

Pozdrawiam

4 komentarze:

  1. Fajny wpis Bartku, też tak kiedyś sobie gdybałem, nawet przez jakiś czas wypisywałem sobie na kalendarzu strzałeczki w górę i w dół (jak na gpw:PP żeby widzieć w którą stronę idę moje życiowe akcje, łatwiej spojrzeć później w weekend na to co zrobiło się przez tydzień. Niestety po jakimś czasie przestałem bo widziałem że nie wszystko idzie po mojej myśleli co wskazywały mi owe strzałki, ale myślę że to dobra okazja żeby do tego wrócić.
    KZK

    OdpowiedzUsuń
  2. Pozytywny, oryginalny wpis jak i sam pomysl by pomyslec o sobie jako spolce gieldowej :)

    Sadze, ze ja od niedawna, po 10 latach marazmu, w koncu ruszylem ostro w gore :)

    Pozdrawiam,
    scrub

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety nawet bez wyobrażania sobie wiem, że obecnie znajduję się w dużym dołku :(

    Gosia

    OdpowiedzUsuń
  4. KZK

    Myślę że to warte zastanowienia :) Spojrzeć na siebie z boku i ocenić. Następnie wiedząc gdzie się jest można coś zmienić.

    Scrub
    Życzę zatem ciągłego umacniania trendu wzrostowego z możliwością niewielkich korekt.

    Gosia
    Najlepszą radę jaką mogę komukolwiek dać, to prosić Go o pomoc do skutku! ;P Uda Ci się znaleźć szczęście!

    OdpowiedzUsuń



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...