11 sierpnia 2011

Sprzedałeś akcje?

Sprzedałeś akcje? Dlaczego?

Warto sobie zadać to pytanie, dlaczego sprzedałem akcje? Bo są spadki? Bo ratuję swoje resztki zysków? Bo teraz będą tylko spadki? Bo nie wierzysz w spółkę? Bo nic o niej naprawdę nie wiedziałeś?Bo wszyscy sprzedają? Bo wartość firmy spadła w ciągu paru dni o kilkadziesiąt procent? Bo w firmie wybuchł skandal? Bo spółka nie ma przyszłości? Bo za 5 lat nie będzie istniała? Bo trzymanie akcji długoterminowo to głupota? Bo ... itd.

Dlaczego? Dlaczego? Dlaczego sprzedałeś akcje?

Jeśli poświęcisz kilka minut na solidne przemyślenie tego pytania, to masz szansę coś zrozumieć i czegoś się nauczyć, z tej lekcji. Nie pisz w komentarzach wymówek "dlaczego sprzedałeś/aś". Odpowiedz sam sobie, tylko dla siebie. Nie okłamuj się(to głupota), powiedz sobie prawdę. Innym możesz wciskać kit, sobie nie wciskaj. Wyciśnij max mądrości i doświadczenia z tych spadków.

Dlaczego sprzedałeś swoje akcje???

7 komentarzy:

  1. by odkupic te same akcje taniej a tym samym zwiekszyc ich liczbe.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wg mnie i mówiąc z własnego doświadczenia..

    Takie myślenie to pułapka. Najlepiej poznać ją na własnej skórze, zatem powodzenia. Jeśli nie uda Ci się odkupić akcji, albo zarobić kupując akcje taniej, to obiecaj sobie, że przemyślisz to podejście. Jeśli zarobisz tak jak myślisz, zapomnij o powyższym zdaniu ;P Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Akcje sprzedaje się w 2 celach, albo realizujemy zyski albo minimalizujemy straty. Ja uważam, że bardziej trzeba się zastanowić przy zakupie akcji.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bartku a co myślisz o "świętości" cyklu koniunkturalnego? Przecież inwestowanie to nie tylko posiadanie akcji, ale też interesowanie się spółką, znanie jej jak własną kieszeń. Chwilowe rozstanie się nie oznacza, przecież ...

    Radek, co nie sprzedał żadnej akcji i wszystko trzyma:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nie sprzedałem ale dokupiłem ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja sprzedałem chroniac kapital ktory pozostal
    nie mialem srodkow na dokupienie "w promocji" - gdybym miał, trzymałbym akcje dalej i dokupywał.
    Mój bład to brak wolnej gotówki na takie sytuacje jak obecna.

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja nie sprzedałem tylko trzymam i ewentualnie dokupuję. W przypadku moich spółek to jeszcze nie czas na sprzedaż.

    OdpowiedzUsuń



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...