03 sierpnia 2011

Portfel Bart czyli ponad 277% zarobku w 12 miesięcy.

Minął dokładnie rok czasu, blogowy Portfel Bart w tym czasie wzrósł o ponad 277%.

Przypominam, że od 03.08.2010r. zainwestowałem na blogu symboliczny 1 000zł, aby pokazać, że z niedużych oszczędności, można dojść do sporych pieniędzy. Celem Portfela Bart jest 50 000zł. Blogowy Portfel BART, oparty jest na moich osobistych transakcjach portfelowych, w prawdziwym życiu.

Obecnie w Portfelu Bart na dzień 03.08.11r. jest:

Virtual Vision kupiony po średniej cenie 0,10zł za akcje, co daje 47 200 akcji. Obecnie kurs VIV to 0,08 zł za akcję. Razem wartość Portfela BART na 03.08.11r. wynosi 3776,00zł, co daje +277,6% stopy zwrotu w 12 miesięcy.

Historia transakcji:

1) Kupno Zastal: kupno 318 akcji po 3,13zł dnia 03.08.2010; sprzedaż 318 akcji po 3,30zł dnia 18.08.2010
2) Nicolas Games: kupno 10 394 akcji po 0,10zł dnia 18.08.2010; sprzedaż 10 394 akcji po 0,20zł dnia 22.11.2010
3) Optimus kupno 688 akcji po 3,02zł dnia 22.11.2010; sprzedaż 688 akcji po 8,29zł dnia 07.04.11. Stan 5703,52zł. Zysk 3625,76zł. Podatek 688,89zł.
4) Wielton kupno 1009 akcji po 5,65zł dnia 15.04.2011; sprzedaż 1009 akcji po średniej cenie 4,74zł dnia 27.04.11 i 10.05.11 i 18.05.11. Stan 4726zł. Zrealizowana strata wyniosła: -977,52zł, czyli -17,1% z prowizjami.
5) Virtual Vision kupno za 4726zł łącznie 47 200 akcji, po średniej cenie 0,10zł dnia ok. 19.05.11r. Sprzedaż ... ???

Podatek od zrealizowanych zysków wynosi obecnie 503,17zł. Tę kwotę odejmę od wartości portfela po 1Q 2012r.

Krótki komentarz:

Virtual Vision to spółka, którą mam w portfelu od paru miesięcy. Kurs znajduje się na stabilnym poziomie i oscyluje w granicach wahań spekulacyjnych pomiędzy 0,07 zł - 0,12 zł. Powoli strategia działania spółki zaczyna się krystalizować. Cały projekt ma fascynujący wymiar i ze spółką wiążę wieloletnie nadzieje. Jednak od razu przypomnę, że wszystko może się zmienić z dnia na dzień, tak jak to było z Optimusem. Na razie spółka rozwija się lepiej, niż przewidywałem. Jestem dobrej myśli.

Wiele osób prosi mnie o dokładną analizę i ocenę tej spółki. Nie zrobię tego, ponieważ dopiero testuję moją nową strategię inwestycyjną. Podjąłem ryzyko większe niż zwykle, ponieważ zrezygnowałem z maksymalnego naśladowania inwestowania na sposób Warrena Buffetta, a zastosowałem własną, nową technikę doboru akcji. Nie wiem czy inwestycja ta zakończy się sukcesem, czy porażką. Osobiście wierzę w sukces projektu, a ponieważ jestem inwestorem długoterminowym, wszedłem w ten biznes na lata(mam nadzieję). Chcę być współudziałowcem tego projektu.

======

Uwaga! Nie ponoszę odpowiedzialności za błędne inwestycje oparte na podstawie tego bloga. Nie jestem doradcą inwestycyjnym, nie mam uprawnień do rekomendacji. Jestem inwestorem amatorem, który popełni mnóstwo inwestycyjnych błędów. Naśladując mnie robisz to na własne ryzyko. Proszę, myśl samodzielnie. Filtruj to co robię i piszę.

5 komentarzy:

  1. Witam.
    Proszę powiedz mi Bartku jaki jest do Ciebie mail bo chciałbym otrzymać od Ciebie jeśli można bezpłatnego ebooka ,ale tego pierwszego twojego autorstwa. Po drugie czy nie uważasz ,iż to co teraz obserwujemy na giełdzie to początek 2-giej, większej fali kryzysu, na co wskazują malejące ceny surowców przemysłowych, malejący wskażnik cli oraz rozczarowujące i pesymistyczne dane z USA, które przybliżają tą gospodarkę do recesji ,a także panicznie zwiększające się oprocentowanie obligacji włoskich i hiszpańskich, w obliczu ich stojących ( ponizej 1 % PKB wzrostu) wzrostów gospodarczych. Czy obecny czas nie jest przypadkiem analogicznym okresem jesień 2007?
    Dzięki za odpowiedz.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bartku całkiem niedawno (nawet w swoim e-booku) pisałeś, że obecnie mamy wiosnę hossy i czekają nas jeszcze długie lata wzrostów. Czy w obliczu ostatnich wydarzeń na świecie oraz gwałtownych spadków na GPW nadal podtrzymujesz to zdanie? Czy w Twojej opinii to co aktualnie ma miejsce to tylko korekta czy jednak zaczątek bessy?

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję zysków. Uważny i upierdliwy czytelnik mógłby jednak stwierdzić, że co prawda w ciągu 12 miesięcy masz 277% zysku ale w ciągu 4 miesięcy (od czasu sprzedaży Optimusa) jesteś na -34%.

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy i Mar

    Niedługo napisze notkę o tym, pewnie w weekend.

    Sokomaniak

    To prawda moje spółki spadły w ostatnim czasie jak cała giełda. Od czasu psrzedaży Optimusa udało mi się maksymalnie ograniczyć straty, a to też sztuka.

    Wielton dziś jest notowany po 2,80zł, a ja sprzedałem średnio po 4,74zł.. A Straty na Virtual Vision nie można liczyć, dopóki nie sprzedam akcji. A na to się nie zanosi.

    Podsumowałem równy rok, tak jak to się robi prawidłowo, wyszło 277% zysku. To satysfakcjonujący wynik, myślę, że stopy zwrotu WIG20, WIG, a nawet NewConnect są niepomiernie niższe w tym samym okresie.

    Za rok znów zrobię podsumowanie i zobaczymy jak losy Portfela Bart się potoczyły :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakis komentarz do obecnej sytuacji na szerodki poprosimy. Zobaczymy zielen jeszcze, czy armagedon? :D

    OdpowiedzUsuń



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...