03 czerwca 2011

Portfel Bart ponad 372% zysku w 10 miesięcy.

Witaj,

Minęło pierwsze 10 miesięcy, blogowy Portfel Bart w tym czasie wzrósł o 372%.

Przypominam, że od 03.08.2010r. zainwestowałem na blogu symboliczny 1 000zł, aby pokazać, że z niedużych oszczędności, można dojść do sporych pieniędzy. Celem Portfela Bart jest 50 000zł. Blogowy Portfel BART, oparty jest na moich osobistych transakcjach portfelowych, w prawdziwym życiu.

Obecnie w Portfelu Bart na dzień 03.06.11r. jest:

Virtual Vision kupiony po średniej cenie 0,10zł za akcje, co daje 47 200 akcji. Obecnie kurs VIV to 0,10zł za akcję. Razem wartość Portfela BART na 20.06.11r. wynosi 4720,00zł, co daje +372% stopy zwrotu w 10 miesięcy.




Historia transakcji:

1) Kupno Zastal: kupno 318 akcji po 3,13zł dnia 03.08.2010; sprzedaż 318 akcji po 3,30zł dnia 18.08.2010
2) Nicolas Games: kupno 10 394 akcji po 0,10zł dnia 18.08.2010; sprzedaż 10 394 akcji po 0,20zł dnia 22.11.2010
3) Optimus kupno 688 akcji po 3,02zł dnia 22.11.2010; sprzedaż 688 akcji po 8,29zł dnia 07.04.11. Stan 5703,52zł. Zysk 3625,76zł. Podatek 688,89zł.
4) Wielton kupno 1009 akcji po 5,65zł dnia 15.04.2011; sprzedaż 1009 akcji po średniej cenie 4,74zł dnia 27.04.11 i 10.05.11 i 18.05.11. Stan 4726zł. Zrealizowana strata wyniosła: -977,52zł, czyli -17,1% z prowizjami.
5) Virtual Vision kupno za 4726zł łącznie 47 200 akcji, po średniej cenie 0,10zł dnia ok. 19.05.11r. Sprzedaż ... ???

Podatek od zrealizowanych zysków wynosi obecnie 503,17zł. Tę kwotę odejmę od wartości portfela po 1Q 2012r.

Krótki komentarz:

Virtual Vision to spółka z New Connect, jest wybrana do portfela moją nowatorską metodą. Tą samą, której użyłem do wyboru Optimusa, zarabiając 174,5% w 4,5 miesiąca. Przy Optimusie również nie bazowałem na sprawozdaniach finansowych, gdyż były nieaktualne i bezwartościowe. Nie mogłem zatem wyliczyć wartości wewnętrznej w podstawowy sposób, jaki opisuję w e-booku "Bóg, pieniądze i giełda!" (Wkrótce publikacja!)





Działalność Virtual Vision SA polega na produkcji programów telewizyjnych, fabularnych i 3-D oraz gier realizowanych techniką komputerową. Równolegle do prowadzonej działalności produkcyjno - usługowej spółka stworzyła ośrodek badawczy tworzący programy komputerowe, pozwalające na produkcję filmów i gier w realnym czasie, przy użyciu technik symulacji pozwalających na stworzenie wirtualnych aktorów o realistycznym wyglądzie. Virtual Vision właśnie podjęła się produkcji długometrażowego filmu animowanego 3D "Bug Muldoon" oraz 52-odcinkowego serialu animowanego.

Inwestycja w Virtual Vision jest obarczona ponad przeciętnym ryzykiem, gdyż nie ma wieloletniej historii prowadzenia podstawowej działalności. Ponadto spółka jest bardzo młoda i należy do bardzo zmiennej i dynamicznej branży rozrywkowo-technologicznej. Jest bardzo trudno przewidywalna w długim okresie czasu.

======

Uwaga! Nie ponoszę odpowiedzialności za błędne inwestycje oparte na podstawie tego bloga. Nie jestem doradcą inwestycyjnym, nie mam uprawnień do rekomendacji. Jestem inwestorem amatorem, który popełni mnóstwo inwestycyjnych błędów. Naśladując mnie robisz to na własne ryzyko. Proszę, myśl samodzielnie. Filtruj to co robię i piszę.

9 komentarzy:

  1. hehe Bartek ten e-book jest "już wkrótce" od kwietnia, a mamy czerwiec :) Jakieś wakacje robiłeś czy coś się popsuło? Miejmy nadzieję, że nie będzie z Tobą jak z Blizzardem który przesuwa premiery o 2 lata ;) joke ofkorz. Ja się doczekać nie mogę bo niedługo zmieniam strategię na long-term, niestety czas powoli mi się kończy na takie zabawy więc chętnie poznam Twoje tajniki kupuj-trzymaj.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy przed wyborem nowej spółki analizowałeś może Nicolas Games? Też zajmują się grami i jeśli Afterfall odniesie sukces to mogą dać zarobić, tyle że nie jest to taki pewniak jakim był Wiedźmin 2

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. @Moje kreski

    No ten e-book będzie dla tych, którzy wytrwają :) A tak na poważnie, nie sądziłem, że pisanie zajmie mi tyle miesięcy, to juz pół roku! Jestem wkurzony na siebie bardziej, niż Ty na mnie :)

    @Anonim
    Tak analizowałem, miałem wcześniej Nicolas Games. Nie wracam do tej spółki, wydaje mi się trudną do przewidzenia spółką. Nie widzę w niej jasnego potencjału, raczej mam zamazany obraz. Zbyt duże ryzyko jak dla mnie.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Zatem w jaki sposob obliczyłeś tę wartość wewnętrzną? Mozesz napisać?

    OdpowiedzUsuń
  5. Znajac te wartosc wiesz juz praktycznie wszystko, nic ci wiecej nie potrzeba, mozesz sie zdobyc na opwienie tego sposobu? wiem ze to nie jest łatwe, ale bez tego inwestycje na giłdzie są w strzałem w ciemno.. jak czysty hazard..

    OdpowiedzUsuń
  6. Bartek ja nie jestem wkurzony, raczej lekko już zniecierpliwiony :) Tak czy siak mam jeszcze tyle materiału do przerobienia, że się nie nudzę hehe

    Anonimowy: Od optimusa to ja bym już się powoli zaczął trzymać z daleka. Wszystko już zostało pokazane, zrobione a spółka nie ma siły rosnąć. Nawet jeżeli trochę jeszcze urośnie, to wg mnie stosunek potencjalnego zysku do ryzyka jest niewspółmierny i nie opłaca się po prostu tego grać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam panie Bartku od kilku miesięcy czytam pański blog, bardzo mi się podoba.

    Jestem żółtodziobem jeśli chodzi o giełdę, dopiero się uczę i jeszcze mało wiem, ale zakładałem że pański następny wpis poinformuje nas o sprzedaniu akcji VIV po 10g, jestem zaskoczony że nadal pan wierzy w Virtual Vision.

    Co do Optimusa i Nicolas Games, niektóre gry komputerowe potrafią generować ogromny przychód, ale chyba zysk producenta gry wcale nie jest taki wspaniały jak wszyscy myślą- wystarczy spojrzeć na analizy innych firm np. początkowa historia wspomnianego Blizzarda który zawsze produkowałem najlepsze gry, nie rozumiem np. skąd taka wysoka cena Optimusa

    OdpowiedzUsuń
  8. @Anonimowi

    Jak wyliczać podstawową wartość wewnętrzną podam w e-booku, tam jest to opisane w całości, bez skrótów myślowych. W e-booku jest napisane jak wybierać mocne spółki fundamentalnie, za pomocą najprostszych znanych mi metod, a dodatkowo bardzo skutecznych.

    Jak mierzyć wartość wewnętrzną spółek, które nie mają danych finansowych(np z NewConnect)? Jak zarabiać na takich firmach, będzie dopiero pewnie w drugim e-booku :)

    @Moje kreski

    Rozumiem zniecierpliwienie i proszę jeszcze o trochę czasu.

    @Fokalot
    Mam nadzieję, że w najbliższych miesiącach lub latach nie podam informacji o sprzedaży Virtual Vision. Jestem przekonany, że firma odniesie duży sukces, a czas pokaże czy inwestycja da dużo zarobić :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. jak dla mnie ten VIV to strzał w ciemno, już jesteś 2 gr (20%) w plecy, może im się uda wyprodukować ten film, a może nie, nie ma informacji potwierdzającyh to, coś tam niby ustalają, robią, ale brak jakichkowiek konkretów, poza tym cały obrót zamarł na spółce i tyle w temacie

    OdpowiedzUsuń



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...