03 maja 2011

Zmiany w Portfelu Bart.

Witajcie,

Chciałem powiedzieć, że pod koniec zeszłego tygodnia dokonałem transakcji w swoim prawdziwym portfelu, więc zmiany pojawią się również w Portfelu Bart. O szczegółach powiem niedługo. Mogę tylko powiedzieć, że udział w Wieltonie spadł o 1/3. Sprzedaż akcji wiązała się z akceptacją straty kilku procent. Sprzedawałem średnio po 5,22zł.




Tak jak pisałem wcześniej, obecne zmiany w portfelu mogą nie mieć charakteru inwestycji długoterminowych, a być jedynie zakupami na "okres próbny", poszukiwawczy. To mój osobisty sposób doboru spółek do portfela, obarczony sporym ryzykiem i możliwością dużych strat. Więcej na ten temat, będzie napisane w e-booku.

Nadal uważam Wielton za bardzo dobrą inwestycję, dlatego mam w niej wciąż 2/3 kapitału. Wydaje mi się, że Wielton lada dzień zacznie mocno rosnąć. Musiałem jednak kupić też inną, bardzo perspektywistyczną spółkę.
O wszystkich zmianach będę mógł powiedzieć dopiero, gdy skończę osobiste zakupy. Nie będę na razie aktualizował Portfela Bart.

Pozdrawiam.

PS Ślepe naśladowanie kogokolwiek, może Cię wiele kosztować. Przypominam, myśl samodzielnie. Daję Ci wskazówki, literaturę i przykłady na blogu, ale poruszam się w innym świecie, niż Ty. Moja strategia inwestycyjna to w 85% metody Warrena Buffetta i w 15% własne techniki i udziwnienia. Zastrzegam sobie możliwość popełniania maksymalnej ilości błędów inwestycyjnych, robienia całkowicie irracjonalnych ruchów, w myśl testowania mojej nowej, własnej strategii inwestycyjnej. 

13 komentarzy:

  1. Hej :)

    Czy zdarza Ci sie uśredniać w dół?

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam,
    zastanawiałeś się kiedyś na inwestycją w spółkę Alkal SA(www.alkal.pl)? Spółka jest notowana na New Connect, jednak wydaje się, że posiada mocne fundamenty i w najbliższych latach będzie się dynamiczne rozwijać. Czy analizowałeś kiedyś tę spółkę, i mógłbyś coś na jej temat powiedzieć?

    Pozdrawiam,
    Początkujący Inwestor

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja takie pytanie do Wszystkich, co myślicie o Sadovayi ? Wg mnie bardzo perspektywiczna spółka.

    OdpowiedzUsuń
  4. Sadovaya polecam. 2011 powinien okazać się kluczowy, pieniądze z prywatyzacji na nowe ściany wydobywcze.Popatrzcie na planowe wydobycie w tym roku.

    PM

    OdpowiedzUsuń
  5. Bartku,
    Zdradz nam prosze, jaka kolejna spoleczka jest na Twoim celowniku? ;)

    Pozdrawiam,

    Ps Daj innym tez zarobic ;p

    OdpowiedzUsuń
  6. Amatorzy przygod giełdowych to tez ludzie.. ;p

    OdpowiedzUsuń
  7. Przecież mówił ze po zakupach poda nam informacje. Dajcie człowiekowi śnieg odgarnąć!

    OdpowiedzUsuń
  8. ,,PS Ślepe naśladowanie kogokolwiek, może Cię wiele kosztować. Przypominam, myśl samodzielnie. Daję Ci wskazówki, literaturę i przykłady na blogu, ale poruszam się w innym świecie, niż Ty. Moja strategia inwestycyjna to w 85% metody Warrena Buffetta i w 15% własne techniki i udziwnienia. Zastrzegam sobie możliwość popełniania maksymalnej ilości błędów inwestycyjnych, robienia całkowicie irracjonalnych ruchów, w myśl testowania mojej nowej, własnej strategii inwestycyjnej"

    Pamiętajcie bo nikt nie ma patentu na zarabianie na GPW.Bartek pisze o tym ciągle.

    Pozdrawiam
    PM

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja też jestem ciekawy jakie akcje wpadły wpadną jeszcze do portfela. Ze swojej strony moge zaproponować spółke BBD oraz NC ATE

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam nadzieję, że wybór będzie lepszy niż Wielton. Nie chodzi mi przy tym wcale o to jak spółka sobie na giełdzie radzi.
    Chodzi mi natomiast o coś co było na optimusie, a czego już niestety nie ma. Pasja.
    Bartek o optku potrafiłeś pisać z pasją, z wiarą, z przekonaniem. Aż chciało się czytać i aż chciało się tej spółce kibicować i ją w swym portfelu mieć. Pamiętam jak pisałeś o tym by rozumieć biznes spółki w którą się inwestuje, w wiarę w ludzi kierujących tym biznesem, wizję, model biznesowy, itp. To było naprawdę fajne :)
    No a Wielton? Nuda i choćbym nie wiem jakie przyczepy robili i ile ten Wielton by urósł i tak będzie nudny :P (że już nie wspomnę o negatywnych emocjach jakie spółka wywołuje w swoim mieście)
    Dlatego mam nadzieję, że kolejna spółka wprowadzi odrobinę życia w portfel Bart ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Panie Bartłomieju uwielbiam Pana blog. Strasznie kibicuje portfelowi w dążeniu do miliona. Często mam w swoim portfelu inne spółki niż Pan. Raz na tym wychodzę lepiej raz gorzej.

    Cieszę się jednak, że ktoś niemal w czasie rzeczywistym informuje o swoich tranzakcjach. W internecie jest cała masa specjalistów, którzy zawsze kupują w dołku a sprzedają na górce ;-)
    Mi się tak nigdy nie udało...

    Pozdrawiam,
    Krzysiek

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja obstawiam że Bartek zainteresował się Kompapem.
    Bart co tam słychać w temacie ebooka?
    Wielu na niego czeka:)

    Albin

    OdpowiedzUsuń
  13. @Anonim

    Na temat uśredniania napiszę notkę niedługo, to ciekawy temat :)

    Co do spółki Alkal, Sadovaya, Kompap to niestety nie interesowałem sie nimi, nie znam ich. Za jakiś czas może będe mógł powiedziec cos więcej na ich temat.

    Co do mówienia o swoich inwestycjach to bede o nich mówił dopiero, kiedy moje transakcje będe ukonczone. Stawiam własne zyski i straty na pierwszym miejscu :)

    PM dobrze napisał --> Pamiętajcie, że nikt nie zna przyszłości, oczywiście ja również. patent na zarabianie ma wielu inwestorów, ale żaden nigdy nie ma pewności, czy dana transakcja nie okaże sie fiaskiem.

    @Chrumak

    Masz rację, rzeczywiście obydwie spółki sa zupełnie inne. Wierzę, że za jakiś czas znajde znowu spółke, która wzbudzi we mnie podobny entuzjazm. Szukam, a kto szuka ten znajdzie. Dowiecie sie o wszystkim na blogu.

    @Krzysiek
    Dziękuję za odwiedziny i do pierwszego miliona będę informował w miarę na bieżąco o transakcjach. Później kazdy będzie musiał radzic sobie sam :)

    Ktoś kto zawsze kupuje w dołku i górce to kłamczuch :)

    Dziękuje wszystkim za komentarze i odwiedziny. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...