21 maja 2011

Zmiany w Portfelu Bart + nowa spółka "X" ;P

Witaj,

Wprowadzam zmianę w Portfelu Bart. Zmieniam cel portfela na prawdziwy.

Dlaczego? Ponieważ, nie chcę się bawić w szarlatana, który obiecuje Ci wierzby na sośnie. Dobrze, że parę osób uprzytomniło mi na blogu moje zarozumialstwo i niedorzeczność celu, dzięki temu dostrzegłem brak realiów w tym, co piszę i obiecuję. Nowym celem będzie 50 000zł, a nie 1 000 000zł ;P Nowy cel też jest ambitny, długoterminowy i żeby go osiągnąć, będzie trzeba naprawdę się namęczyć.

Warto też wspomnieć o tym, że żeby inwestować na giełdzie trzeba wpierw nauczyć się zarządzać pieniędzmi(więcej na ten temat będzie w darmowym e-booku - wkrótce). Dopiero jak się potrafi zarządzać swoimi dochodami i wydatkami, warto myśleć o giełdzie.




Cele Portfela Bart

Pokazanie, że warto nauczyć się zarządzać własnymi pieniędzmi, odłożyć specjalnie na inwestycje nawet niewielką kwotę i zacząć naukę inwestowania. Za pomocą ciężkiej pracy analitycznej, można dojść do nagrody w postaci wysokich zysków kapitałowych.

Celem Portfela Bart jest też pokazanie, że analiza fundamentalna i inwestowanie długoterminowe(przynajmniej ponad rok) opłaca się. Choć na razie portfel Bart ciągle jest portfelem średnioterminowym, to docelowo będzie posiadał spółkę/i na okres wielu lat.

Celem Portfela Bart jest pokazanie prawdziwych błędów inwestycyjnych, ryzyka i możliwości strat, gdy do inwestycji podchodzi się bez należytego przygotowania i pokory.

Portfel Bart uaktualnienie. 

Przypominam, że od 03.08.2010r. zainwestowałem na blogu symboliczny 1 000zł, aby pokazać, że z niedużych oszczędności, można dojść do sporych pieniędzy. Celem Portfela Bart jest 50 000zł. Czyli do osiągnięcia celu  będzie potrzebny łączny zarobek wielkości 4 900%. Cel jest specjalnie nieco "nierealistyczny", aby ostateczny wynik był bardzo wysoki. Czas pokaże, ile "wyciśniemy" z rynku.

Blogowy Portfel BART, oparty jest na moich prawdziwych transakcjach portfelowych, w prawdziwym życiu. Zastrzegam, że jestem średniej wielkości inwestorem giełdowym(po bankructwie biznesu), który bynajmniej nie jest milionerem.

W dniu 15.04.11r. kupiłem akcje Wielton. Za uzbieraną kwotę 5 703,52zł mogłem kupić 1009 akcji. Średnia cena zakupów wyniosła 5,65zł za 1 akcję. Akcje sprzedałem po średniej cenie 4,74zł, około miesiąca później. Strata wyniosła łącznie -977,52zł, a z prowizjami -17,1%. Stan Portfela Bart zmniejszył się zatem do 4726zł. Była to mocna, bolesna i szybka strata, cenna nauka i kopniak na otrzeźwienie ;)

Obecnie w Portfelu Bart na dzień 20.05.11r. jest:

Virtual Vision kupiony po średniej cenie 0,10zł za akcje, co daje 47 200 akcji. Obecnie kurs VV to 0,09zł za akcję, czyli transakcja już notuje stratę!

Razem wartość Portfela BART na 20.05.11r. wynosi 4253,40zł, co daje +325,34% stopy zwrotu w ok. 9,5 miesiąca.

Historia transakcji:

1) Kupno Zastal: kupno 318 akcji po 3,13zł dnia 03.08.2010; sprzedaż 318 akcji po 3,30zł dnia 18.08.2010
2) Nicolas Games: kupno 10 394 akcji po 0,10zł dnia 18.08.2010; sprzedaż 10 394 akcji po 0,20zł dnia 22.11.2010
3) Optimus kupno 688 akcji po 3,02zł dnia 22.11.2010; sprzedaż 688 akcji po 8,29zł dnia 07.04.11. Stan 5703,52zł. Zysk 3625,76zł. Podatek 688,89zł.
4) Wielton kupno 1009 akcji po 5,65zł dnia 15.04.2011; sprzedaż 1009 akcji po średniej cenie 4,74zł dnia 27.04.11 i 10.05.11 i 18.05.11. Stan 4726zł. Zrealizowana strata wyniosła: -977,52zł, czyli -17,1% z prowizjami.
5) Virtual Vision kupno za 4726zł łącznie 47 200 akcji, po średniej cenie 0,10zł dnia ok. 19.05.11r. Sprzedaż ... ???

Podatek od zysków wynosił wcześniej 688,89zł. Obecna zrealizowana strata na Wieltonie zmienia wartość podatku do 503,17zł. Tę kwotę odejmę od wartości portfela po 1Q 2012r.




Krótki komentarz:

Wielton był inwestycją stratną. Chciałbym ciągle inwestować na giełdzie z zyskiem, ale to mi się na pewno nie uda.

Obecnie w portfelu jest spółka z NewConnect. Wybrałem ją z wielu względów. Uważam, że obecne ryzyko inwestycji jest niskie mimo, że spółka nie ma typowych fundamentów potrzebnych do wyceny spółki. Kupiłem ją na podstawie całościowej analizy fundamentalnej, jednak opartej na zupełnie innych zasadach, niż analiza fundamentalna tylko z raportów okresowych. Rynek NewConnect niestety nie pozwala na zaawansowaną analizę wyników finansowych, trzeba spółki wybierać w zupełnie inny sposób. Warren Buffett na pewno nie kupiłby tej firmy!

Dodam też, że przy tej inwestycji , nie poprosiłem o radę odpowiedniej liczby osób. Taka ignorancja może mnie znów sporo kosztować. Inwestycja w Virtual Vision jest zatem obarczona ponad przeciętnym ryzykiem. Ryzyko naśladowania mnie, musisz w 100% wziąć na siebie. Po Wieltonie wiesz już, że potrafię popełnić duże błędy.

Osoby, które mają własne spostrzeżenia na temat Virtual Vision, zapraszam do komentarzy.

Na dziś tyle. Dobrego dnia :)

ps. zaraz świętowanie 100 000 wyświetleń bloga. Dziękuję, że jesteście.

======

Uwaga! Nie ponoszę odpowiedzialności za błędne inwestycje oparte na podstawie tego bloga. Nie jestem doradcą inwestycyjnym, nie mam uprawnień do rekomendacji. Jestem inwestorem amatorem, który popełni mnóstwo inwestycyjnych błędów. Naśladując mnie robisz to na własne ryzyko. Proszę, myśl samodzielnie. Filtruj to co robię i piszę.

19 komentarzy:

  1. Hej :)

    Zdradz chociaz ktora branza ;)

    Kiedy przewidujesz koniec hossy?

    Kiedy bedzie ebook? Obiecywałeś juz w kwietniu..
    Nie musi być idealny, czasem tak jest ze im dluzej sie cos przeciaga tym trudniej to skonczyc ;)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie New Connect to ruletka.

    PS. Zapraszam do skomentowania u mnie notki o religii.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam.Virtual Vision jest dość ciekawą firmą.Spółka specjalizuje się w produkcji programów telewizyjnych i filmów fabularnych techniką komputerową.Jest na giełdzie od 45 i wycenić fundamentalnie można ja będzie dopiero kiedy przekaże do publicznej wiadomości komplet raportów okresowych za cztery kwartały pod rząd.Spółka ma kapitalizację 22,5mln zł;ilość wolnych akcji w obrocie-31% a średnia plynność dzienna wynosi 0,00%.Tak że zakup tej spółki to jest wyzwanie.Przepraszam Bartku że Cię wyręczam ale mam nadzieję że nie masz mi tego za złe.Pozdrowienia i milej niedzieli-Adam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Łukasz z Wrocławia21 maja 2011 14:22

    No cóż, typowałem, że wybierzesz raczej spółkę z branży biotechnologicznej :) Wydaje się ona mocno perspektywiczna, a na NC jest sporo 'perełek', które za kilka lat dadzą mocno zarobić. Powodzenia z VV :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To źeś kupił. Patrząc na 12 lat twojego doświadczenia giełdowego to chce mi się śmiać jak inwestujesz w takie spółki. C/WK 4,62 skreśla ją totalnie. I ta płynność - prawie zerowa. Same średnie kroczące to trochę za mało. Ja, jeżeli w nią miałbym wejść to przy 0,2-0,5zł, c/wk będzie przyzwoita i AT przyzwoite. Proszę się nie obrażać bo doświadczenie na giełdzie mam podobne i mam prawo do wyrażania takich poglądów. Pozdrawiam huberton.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja osobiście nabyłem ją po 0.08 i po 2 tygodniach puściłem po 0.10. Mam ochotę ją znów łyknąć jak zejdzie do 0.08, choć może na to nie zanosi. No ale trudno, pażiwiom - uwidim.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bart ciekawy zakup muszę przyznać :)śmieszy mnie, że tak ją "ukrywałeś" hehe skoro wcześniej i tak mówiłeś że ją masz w posiadaniu ;) W każdym razie trik się udał.

    Co do samej spółki to chciałbym się Ciebie zapytać, czy to nie jest przypadkiem drugie VENO, które tak jak ci obiecywali rzeczy z kosmosu. Przeczytałem wszystko co mieli na swojej stronie i w dominującej części widzę sformułowania pokroju "spółka będzie", "spółka ma na celu" + opis tego co oni chcą zrobić to dla mnie sci-fi trochę. Projekty o których piszą raczej mało znane, sam nie wiem. Rozwiniesz coś Bartek?

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy Twoja inwestycja opiera sie tylko i wyłącznie na założeniu, że film który maja wypuscic, a na razie nikt zadnych konkretów nie słyszał, bedzie skucesem kasowym? Czy masz jeszcze jakies inne informacje na podstawie których podjąłes decyzje?

    Pozdrawiam
    AndrzejB

    OdpowiedzUsuń
  9. piszesz o chęci posiadania spółki na lata - patrzyłeś może na KOV?

    OdpowiedzUsuń
  10. johnny ;) kov za 5 lat bedzie wygladal jak petrol, 10gr pewnie bedzie kosztowal :) niezla spolka na lata !

    OdpowiedzUsuń
  11. Ludzie, przejrzyjcie na oczy! W poniedziałek podbijecie kurs VV do 0,11-0,12 i obudzicie się z ręką w nocniku. Wtorkowy wpis Barta - zmieniłem startegię, sprzedałem wczoraj VV hahahahah

    OdpowiedzUsuń
  12. Inwestowanie w spółki z NC ogólnie obarczone są większym ryzykiem wiec należy się z tym liczyć. Zainwestowana kwota jest i duża i mała wszystko. Można ponieść dotkliwe starty na VIV ale i nieprzecietne zyski. Ja ostanio zainwestowałem w spółke ATE nieco niszą kwote ale mam nadzieję że osiagne sporą stopę zwrotu. Przykładów na NC jest sporo takich spektakularnych zysków, SmokeShop, Urolpy.pl itp

    OdpowiedzUsuń
  13. eSKLEP ta spółka (Atlantis energy)to niezły żart, na swojej stronie w relacjach inwestorskich podaje linka do sprawozdań na giełda.onet.pl spółki Atlantis SA (ATS), a nie swojej (ATE) . Śliczna strona www, piękne hasła - ciekawe czy coś za tym stoi :) Dla mnie taka wtopa na starcie to śmiech:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Hej,
    czy wierzysz w to że to spółka na lata? że to właśnie ten młody michel Jordan? Widzę że kupiłeś, więc pewnie wierzysz, ale co widzisz w niej szczególnie dobrego? Jakie perspektywy

    OdpowiedzUsuń
  15. No wiec powiem tak na NC sporo jest takich żartów jednak zainwestowałem w nią naprawdę niewiele bo tylko 4 K, najwyżej stracę trudno biorę to pod uwagę. Mam 100 K popiera i bardziej traktuje ją jako takie zagranie w kasynie. Za tą spółką stoi pan. Patrowicz, tu może być niebawem 40 gr jak i 1 gr.

    OdpowiedzUsuń
  16. eSklep mówiąc mi, że za tą spółką stoi pan P. to tym bardziej wierzę, że trzeba się trzymać od niej z daleka :) Zobacz jak wali ludzi na PC Guardzie albo Chemosie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dzięki za liczne komentarze.

    E-book będzie lada moment, możliwe nawet że jutro go skończę i dam do przeczytania paru osobom. W zależności co powiedzą o e-booku i jak dużo będzie poprawek, to termin może się nieco wydłuży. Ale tekst i grafika będzie skończona juz jutro.

    Koniec hossy przewiduję mimo obecnej korekty, na za kilka lat.

    @Integralny
    Ne connect może byc ruletką oczywiście, ale ja uważam, że moja decyzja ma ręce i nogi.

    @Adam

    No VV raczej na razie nie musi rosnąć, ale z czasem. Raporty nic na razie nie powiedzą, Dopiero jak pójde do kina na film to będzie wiadomo jak się udała inwestycja. A ponieważ całość grafiki tworzy bagiński, to jestem spokojny o efekt.

    @Łukasz
    Gdybym się znał na biotechnologii to bym pewnie kupił kacje. Ta branza jest daleko od moich kompetencji, dlatego nie analizuję jej.

    @Huberton
    dane fundamentalne i wskazniki na razie nic nam nie powiedzą. Wierzę, że się nie pomyliłem :)

    @Anonimowy
    0,08zł, to miałes dobrą cenę :)

    @Moje kreski
    No Veno też mnie interesowało, ale zbyt duże ryzyko. Aczkolwiek lubię firmy, które mają tak ambitne wizje. Veno średnio mi się spodobało, jak zobaczyłem wywiad z prezesem, wydał mi się "zmęczony". Veno ma sprawę jasną, jesli dostana zamówienia na chyba kilkanaście sztuk, to firma ruszy. Biorąc pod uwagę cały świat, mają szansę znaleźć kilkunastu, kilkudziesięciu bogaczy, którzy chcą miec wyjatkowy samochód.

    VV ma wg mnie stabilniejsze "nogi".

    AndrzejB
    Wystarczy przeszukac internet, aby wiedzieć, że VV nie bazuje już tylko na 1 najbliższym filmie. Ogólnie całość informacji, które zebrałem, pozwalają mi uznać sytuację VV za stabilną. Aczkolwiek ryzyko oczywiście jest spore.

    @Johnny Bravo
    KOV obserwuję sobie z daleka, ale bez większych fantazji ;)

    eSklep
    Spółki z NewConnect nie są takie straszne. Wiem coś o tym, bo nasz sklep internetowy miał wchodzić na NC. Wiem jak to działa z grubsza, stąd inaczej patrzę na te spółki. Wg mnie to rynek, który da najwieksze zyski w najbliższych latach. Tylko oczywiście trzeba wybrać spółkę, która nie zbankrutuje w ciągu pierwszych 10 lat notowań, a podejrzewam, że z 30-50% spólek z NC zbankrutuje w ciągu pierwszych 10 lat.

    @Anonim
    No zarówno rynek filmów 3D jak i VV maja dobre perspektywy. Spółka ma dopięty budżet. Teraz czekam tylko na premierę pod koniec roku, lub w 2012r. Oczywiście zawsze może się coś wydarzyć.

    Pozdrawiam wszystkich.

    OdpowiedzUsuń
  18. Dlaczego nie zdecydowałeś się na akcje Nicogames? Spółka ta też znalazła się na Twojej liście polecanych spółek. Mnie wydaje się bardziej perspektywiczna.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja w tej chwili ma na NC takie spółki: EENERGO
    SCOPAK, BLUETAX, AQUABB i chyba przynajmniej producent opakowań jak i spółka wodno-kanalizacyjna nie zbankrutują przez najbliższe 10 lat

    OdpowiedzUsuń



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...