16 maja 2011

Zmiany w Portfelu Bart. Część 2.

Czekałem dziś na raport Wielton, ponieważ od niego wiele zależało.

Raport choć nie pokazał żadnych specjalnie negatywnych informacji, to nie pokazał też nic ponad przeciętność. Największym plusem z raportu jest duży wzrost przychodów ze sprzedaży oraz poprawa wyniku operacyjnego i to wbrew sezonowości(najgorszy okres sprzedażowy dla Wieltonu wypada w miesiącach grudzień-luty). Niestety słabe okazały się wyniki netto -1,4 mln strat. Wzrosły też znacząco zobowiązania krótkoterminowe, koszty ogólnego zarządu i koszty finansowe. Zyski są ciągle zjadane przez koszty.

Spółka powoli poprawia swoją sytuację. Kolejne miesiące i lata myślę, że będą coraz lepsze dla spółki.  Jednak raport pokazał mi ostatecznie, że cała inwestycja w Wielton nie spełnia moich oczekiwań. Nie jest to spółka, której szukam do inwestycji na lata.

Popełniłem przy tej transakcji trochę błędów inwestycyjnych, opiszę je niedługo w szczegółowym case study. Transakcja w Wieltonie będzie przeze mnie zamknięta do końca tego tygodnia.




Wierzę, że niewiele osób mnie naśladowało, bez własnej analizy i w pełni świadomej decyzji. Piszę na blogu non-stop, że zawsze trzeba samodzielnie podejmować decyzje i brać odpowiedzialność za swój portfel. Ktoś kto tej rady nie posłuchał, może czuć się zawiedziony. Jednak sam dokonał takiego wyboru. Pozdrawiam.

11 komentarzy:

  1. Witaj,

    Drogi Autorze. Czy wybierając tą spółkę, analizowałeś ją fundamentalnie, czy używałeś analizy technicznej? Czy może obydwa narzędzia? Bądź "na oko" ? Pozdrawiam! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cóż, wyniki faktycznie mogły rozczarować.

    Ja ostatnio także zainwestowałem w spółkę z sektora motoryzacyjnego- Dębicę i póki co sądzę że mamy podobne z nią charaktery :)oko ucieszyły ostatnio fantastyczne wręcz wyniki.

    Ostatnio także popełniłem błąd i przy dalszych spadkach wkrótce wejdzie mi stop loss. Miałem przy tym trochę pecha bo kupiłem Rainbow Tours zimą tuż przed 'wiosną ludów' w Afryce, a takiego scenariusza w ogole nie brałem pod uwagę.

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Bartku, zauważyłem, że przeważnie inwestujesz w te mniejsze spółki, ale czy bierzesz pod uwagę również te z wig20 lub wig40 ? Czy je od razu odrzucasz, ze wzgledu na to, ze - z racji swojej ceny - najprawdopodbniej nie osiągną już takich wzrostów, jak te małe ?
    Pozdrawiam

    p.s. Super blog ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy przyglądałeś się IMPEXMETAL?

    OdpowiedzUsuń
  5. impexmetal jest spółką która po porstu nie chce rosnąć z jakiegoś powodu, nie jest warta uwagi wg mnie - kisiłem się z nią 2 miesiące i wyszedłem na +2% zamykając pozycję (na szczycie fartownie), jak się okazało dobrze bo znów zjechał.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy to koniec Hossy?

    OdpowiedzUsuń
  7. Bartku nie wiem czy zdążyłeś sprzedać Wielton.
    Teraz jak mamy kurs na 4,10 zł, pozostaje czekać na następny skok 10-15 na +.
    Takie spółki maja to do siebie ;-)

    Pozdrawiam i życzę trafnych inwestycji.
    PM

    OdpowiedzUsuń
  8. hmm no ja nie kupilem bo jest to spolka ekrportujaca swoj towar, podpisuja umowy itp

    a kurs Euro od 2009 roku spada wiec jak oni maja teraz zarobic, skoro wczesniej nie mogli

    ale to moja uwaga :)

    pzdr

    OdpowiedzUsuń
  9. Anonimowy - moim zdaniem koniec hossy, nie tyle co dzisiaj ale sadze ze ci ktorzy kupia dzis akcje to w grudniu 2011 beda zdecydowanie pod kreska.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wielton za kilka miesięcy warto będzie kupić, jak na razie nie. Końca hossy narazie nie widzę, choć korekta będzie spora/huberton

    OdpowiedzUsuń



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...