08 kwietnia 2011

Zmiany w Portfelu Bart.

Witaj,

Przypominam, że 8 miesięcy temu zainwestowałem na blogu symboliczny 1000zł, aby pokazać, że z małych pieniędzy, można dojść do dużych pieniędzy. Ten cel uda się zrealizować, lecz zajmie to "trochę" czasu. Na razie lata hossy będą sprzyjały wynikom. Prawdziwa sztuka inwestowania zacznie się w czasie spadków i bessy.

Blogowy Portfel BART, oparty jest na moich prawdziwych transakcjach portfelowych.

W dniu 07.04.11r sprzedałem akcje Optimusa, które były kupione 22.11.10r. Akcje sprzedałem średnio po 8,29zł. To oznacza wzrost 174,5% w niecałe 4,5 miesiąca.

Zatem wartość Portfela BART wynosi obecnie 5 703,52zł. Portfel BART wzrósł o +470,35% w nieco ponad 8 miesięcy.

W tym samym okresie WIG20 wzrósł o 15,06%, a WIG o 16,03%. Uzyskałem zatem wynik 30 razy lepszy od benchmarku.

Żeby jednak nadać realia zyskom i podnieść nieco poprzeczkę w wędrówce z 1 000zł do 1 000 000zł, musimy uwzględnić podatek -19% od zysków. W ten sposób zobacz, jak bardzo pogorszy się wynik:

Podatek wyniesie 688,89zł. Tę kwotę odejmę od wartości portfela po 1Q 2012r.

Zatem na nowe inwestycje mam teraz wciąż 5 703,52zł i będę z nimi chciał zrobić coś dobrego. Być może tym razem uda mi się wreszcie znaleźć spółkę, na lata. Wcześniejsze transakcje wrzucam w poczet poszukiwania mojej złotej kaczki. Na szczęście los i cykl gospodarczy sprzyjają mi w popełnianiu błędów inwestycyjnych.

Historia transakcji:

1) Kupno Zastal: kupno 318 akcji po 3,13zł dnia 03.08.2010; sprzedaż 318 akcji po 3,30zł dnia 18.08.2010
2) Nicolas Games: kupno 10 394 akcji po 0,10zł dnia 18.08.2010; sprzedaż 10 394 akcji po 0,20zł dnia 22.11.2010
3) Optimus kupno 688 akcji po 3,02zł dnia 22.11.2010; sprzedaż 688 akcji po 8,29zł dnia 07.04.11.
4) ....... ??? :)

ps. Ciągle transakcje są bardzo kosztowne z powodu krótkoterminowego okresu inwestycji i kosztu podatku. Nie wiem ile czasu zajmie mi wybór i zakup nowej spółki, ale dowiecie się o nim na łamach bloga.

======

Uwaga! Nie ponoszę odpowiedzialności za błędne inwestycje oparte na podstawie tego bloga. Nie jestem doradcą inwestycyjnym, nie mam uprawnień do rekomendacji.

8 komentarzy:

  1. Witaj Jestem początkującym graczem i nie do końca wiem jak rozliczyć akcje które sprzedałem. Wiem, że powonieniem zastosować podatek 19 % ( tzw. od zysków kapitałowych) tylko nie wiem czy te 19 % tyczy się całej sumy którą obracam np. 4000 pln czy zysku jaka ta suma wypracowała.

    Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

    Pozdrawiam
    Adam

    OdpowiedzUsuń
  2. Drogi Adamie 19% podatku płacisz od zysku w danym roku jeżeli w tymże roku sprzedałeś akcje i miałeś z tego powodu zysk. Twój dom maklerski wysłał Ci pita na podstawie którego wypełniasz pit38

    OdpowiedzUsuń
  3. ok. dzięki a w takim razie mam jeszcze jedno. Co ewentualnie można zrobić ze stratami. Można to jakoś odpisać czy wprost przeciwnie tu nasze państwo też każe nam dopłacać ?

    OdpowiedzUsuń
  4. do 5 lat można rozliczyć ewentualne straty w następnych rozliczeniach pit38

    OdpowiedzUsuń
  5. A nie można tych akcji kupować przez IKE? Nie wiem dokłądnie jak to działa bo w Polsce nie mam. Ale w UK jest coś takiego jak ISA i limit 10k rocznie/osobę. Cokolwiek tam zarobisz jest wolne od jakiegokolwiek podatku, nie musisz mówić skarbówce i możesz też wypłacić kiedy chcesz i nie płacić podatku.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przeklejam bezczelnie za http://www.buffett.pl/rb.html

    "Rachunek maklerski IKE
    Kilka poniższych biur umożliwia prowadzenie oddzielnego rachunku maklerskiego jako IKE, gdzie nie jest pobierany podatek od zysków z transakcji, pod warunkiem, że nie wypłacimy pieniędzy przed 60 rokiem życia."

    OdpowiedzUsuń
  7. tak, tylko że w PL można sobie założyć IKE w formie rachunku maklerskiego (tylko niektóre DM takie coś oferują) i są następujące minusy:
    - wysokie opłaty za posiadanie, dokonywanie transakcji - nie wiadomo dlaczego
    - nie płacisz podatku od zysków - to prawda, tylko że jeżeli chcesz sobie wypłacić kasę przed osiągnięciem wieku emerytalnego to i tak ci naliczą podatek - głupie, nie?

    OdpowiedzUsuń
  8. IKE to ciekawe rozwiązanie dla osób, które mają nadwyżki gotówki, których nie będą musiały wyjmowac przez lata.

    Nie wiem jak wysokie są opłaty, ale brak podatku to cenna funkcja. Osobiście w przyszłości pewnie skorzystam.

    Pozdr

    OdpowiedzUsuń



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...