11 kwietnia 2011

Rozpoczyna się sezon.

W USA rozpoczyna się dziś nowy sezon raportów kwartalnych. Jestem bardzo ciekaw czy dynamika wzrostów przyniesie pozytywne, czy negatywne niespodzianki. Będzie to kolejny kwartał, który pokaże nam czy hossa nabiera rumieńców, czy przypadkiem, coś "nie działa". Słabe wyniki spółek dadzą do myślenia, będzie to mogło oznaczać, że hossa dostała zadyszki i być może chwilowo przycupnie.

Na wykresie poniżej widać, że indeks rośnie mimo, że zyski na akcje jeszcze na razie stoją na minimach. Ponieważ kurs akcji wyprzedza o kilka miesięcy wyniki w gospodarce, możemy stwierdzić, że rynek dyskontuje w miarę lekką poprawę gospodarki USA. Wygląda to nieco nierównomiernie i trudno z tych danych wyciągać jakieś bardzo pozytywne wnioski.

Ja jestem optymistą, co do obecnego cyklu hossy i jego przyszłości. Nawet mi się podoba to, że hossa wciąż przybiera formę "utajoną" tzn mało spektakularną. To pozwala snuć wnioski, że najlepsze dopiero przed nami.


Wklejam ciekawe dane z parkiet.com:




Osobiście myślę, że w Polsce będziemy mieli dobry kwartał, ten i następne. Mamy dobrą sytuację dla wzrostów, aż do EURO 2012, wpływu funduszów unijnych do 2013r i wpływów pieniędzy od pracującej Polonii. Te 3 wpływy to dla Polski bonusy stabilizacyjne i rozwojowe. Dzięki tym pieniądzom powstaje w Polsce sporo ciekawych firm, które znowuż mogą przynieść dobre wyniki gospodarki w dalszych latach. Zobaczymy.

Pozdrawiam.

PS Brawo Adamek! Kliczko żegnaj się z pasem.

7 komentarzy:

  1. Nie uważasz Bartku, że taka walka jest zbyt brutalna dla bogobojnego chrześcijanina? Twojego bloga czytają także inwestujący gimnazjaliści - nie powinieneś ich namawiać do oglądania sportu opierającego się na przemocy i agresji. Ciekaw jestem, co na to ten egzorcysta-inkwizytor, którego cytowałeś ostatnio.

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej.

    Czy sa szanse na to abys podzielil sie informacjami dot wyboru nowej spolki w tym tygodniu czy moze zakladasz, ze analiza i wejscie w nowa spolke to kwestia wiecej niz 5 dni?

    Pozdrowienia.

    Janek

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj widzę że pierwszy anonimowy jest na wagarach i dorwał się do klawiatury.. a mówiłem jego wychowawczynie żeby go pilnowała.. Co za dzieci

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak nie będą to azoty to coś na m.... pewne

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja obstawiam, że wybierze Groclin ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. @Anonimowy
    Nie uważam.

    Co do spółki to czas pokaże, na razie jeszcze nie wiem, którą perłę wybiorę. Ale wybranie spółki zabierze mi pewnie mniej czasu, niż to robiłem 8 miesięcy temu.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Bartek, pierwszy wpis Anonimowego jest złośliwy, ale przyznaję, że trochę zaskoczył mnie Twój entuzjazm dotyczący walki Adamka. Sam jestem wielkim fanem sportu, ale boks i wszelkie pochodne walki, dla mnie praktycznie nie istnieją - to dosyć prymitywne mordobicie - właśnie, z ludzkiej twarzy czyni się gębę, mordę do obijania. Jest to sport z gruntu nieetyczny.

    Moje kreski, również stawiałem na Groclin, ale brałem pod uwagę szybszą decyzję Bartka. Jeśli jednak daje on sobie czas do namysłu, to może rzeczywiście wyszpera perełkę. Sam jestem ciekaw.

    Pozdrawiam
    Kazimierz

    OdpowiedzUsuń



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...