02 kwietnia 2011

Podsumowanie miesiąca marzec w Portfelu Bart

Kolejny miesiąc mija. Aktualnie w blogowym Portfelu BART cały czas trzymam 688 akcji Optimusa. To dobra inwestycja. Dywersyfikacja portfela nie ma na razie sensu chyba, że chcę zarabiać dużo mniej w imię sloganu "bezpieczeństwo".

A ja wierzę, że bezpieczeństwo w życiu to największe ryzyko! Nie ryzykowanie = utrata życia!

Przypominam, że 8 miesięcy temu zainwestowałem na blogu symboliczny 1000zł, aby pokazać, że z małych pieniędzy, można dojść do miliona złotych na GPW. Ten cel uda się zrealizować, tylko pewnie zajmie nam to "trochę" czasu. Na razie lata hossy będą sprzyjały wynikom, bo w tym okresie każdy głupek może zarobić na giełdzie, nawet ja. Prawdziwa sztuka inwestowania zacznie się w czasie spadków i bessy.

Blogowy Portfel BART, oparty jest na moich prawdziwych transakcjach portfelowych.

Obecna wartość Portfela BART i akcji Optimusa wyniosła po marcu 5710,40zł. Portfel BART wzrósł zatem o +471,04% w 8 miesięcy. W marcu wartość portfela wzrosła z 4203,68zł, co daje przyrost portfela o +35,84%, w 1 miesiąc.

Krótki komentarz:

Znowu trzymanie akcji w portfelu i nic nie robienie, bardzo się opłaciło. Po pierwsze nie tracimy czasu na transakcje i analizy rynku, nie płacimy podatków od zysków i na dobrej spółce zarabiamy ponad średnią.

Na giełdzie nie wystarczy znaleźć super spółkę, trzeba jeszcze potrafić ją wydoić pod względem zysków. Na tym blogu chcę pokazać, że spekulacja się nie opłaca. Niech wyniki Portfela Bart same się bronią.

Historia transakcji:

1) Kupno Zastal: kupno 318 akcji po 3,13zł dnia 03.08.2010; sprzedaż 318 akcji po 3,30zł dnia 18.08.2010
2) Nicolas Games: kupno 10 394 akcji po 0,10zł dnia 18.08.2010; sprzedaż 10 394 akcji po 0,20zł dnia 22.11.2010
3) Optimus kupno 688 akcji po 3,02zł dnia 22.11.2010; sprzedaż ... ??

ps. Pierwsze transakcje były krótkoterminowe. Dlaczego? Byłem w trakcie ponad miesięcznej analizy i wyliczania wartości wewnętrznej spółek. Stosuję też pewną metodę selekcji spółek, która pozwala mi wybierać te najmocniejsze i najwięcej rosnące. Więcej o tym w e-booku - już wkrótce.

======

Uwaga! Nie ponoszę odpowiedzialności za błędne inwestycje oparte na podstawie tego bloga. Nie jestem doradcą inwestycyjnym, nie mam uprawnień do rekomendacji

5 komentarzy:

  1. Kiedy planujesz wydać tego e-booka? Z tego co kojarzę z poprzednich wpisów, pierwotny termin uległ zmianie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, niestety terminy mi się obsunęły, ponieważ aby uzyskac kompleksowa pigułkę, pełno wartościową wędkę dla inwestora, musiałem parę rzeczy rozszerzyć.

    Nie chcę nic obiecywać, wierzę, że uda mi się rozdać e-booka jak najszybciej. Tak szybko jak będzie to możliwe, bez utraty wartości. Ponieważ się pod tym e-bookiem podpisuję, chcę aby był wysokiej jakości.

    Na stronie bloga na pewno będzie bardzo widoczna informacja o e-booku.

    Pozdrawiam
    BZ

    OdpowiedzUsuń
  3. Proponuję przestać strofować autora i spokojnie czekać na premierę. Ja w tej kwestii jestem cierpliwy. Mogę dostać tego e-booka nawet i za kilka miesięcy jeśli ma mi to dać gwarancję, że będzie on dopracowany na tip top ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się Mar pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moim zamiarem wcale nie było strofowanie autora. Po prostu ciekaw jestem daty premiery, ponieważ chętnie poczytałbym o tych 12 latach doświadczeń na giełdzie. Liczę że dzięki tym informacjom będę popełniał mniej błędów inwestycyjnych :)

    OdpowiedzUsuń



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...