14 kwietnia 2011

Mój pociąg giełdowy.

Witaj,

Sporo piszę na łamach bloga o Warrenie Buffecie.

Lecz tak naprawdę nie reprezentuję jego stylu inwestowania. Mam inne podejście do wyboru spółek. Czerpię z jego zasad, strategii ile tylko mogę, lecz mój sposób inwestowania znacząco odbiega od tego, co robi mistrz parkietu. Jestem kimś innym, niż W. Buffett i innym od każdego innego inwestora. Ty też.

Warren Buffett nie kupiłby spółek nowej technologii, a ja ostatnio kupowałem spółki producentów gier. On też nie pozwala sobie na zakupy akcji "na próbę" tak, jak ja to robię(więcej w e-booku). Między mną, a staruszkiem z Omaha, występuje duża rozbieżność w podejściu inwestycyjnym. Mam nadzieję, że już to dostrzegłeś Czytelniku :)

Mam własny pomysł na inwestowanie na giełdzie. Myślę, że jest on w 85% oparty na zasadach Buffetta, lecz te ostatnie moje własne 15%, całkowicie zmieniają reguły inwestycyjne. Nie spodziewaj się po mnie, że będę w 100% naśladował W. Buffetta. Piszę o nim, aby przybliżyć Ci jego(i często swoją) strategię inwestycyjną. Uważam ją za najlepszą na świecie. Jednak ostatecznie bądź przygotowany na to, że będę podejmował różne dziwne i niezrozumiałe dla Ciebie ruchy inwestycyjne.

Dlaczego?

Ostatnio słyszałem fajne porównanie odnośnie życia, a tu użyję go do wyjaśnienia strategii giełdowych. Odkrywanie własnego stylu inwestowania przypomina pociągi. Mamy różne pociągi, które podjeżdżają na stacje kolejowe. Jedne to pociągi pośpieszne, turystyczne, inne to ekspresy, jeszcze inne to pociągi międzynarodowe, podmiejskie itd. W swoim życiu wskakujemy do różnych pociągów i jedziemy w nich tak długo, jak uznajemy za najlepsze. Jednak, gdy odkrywamy, że pociąg nie pasuje do nas, przesiadamy się do innego. Tak długo zmieniamy pociągi, aż odkryjemy własny pociąg życia lub w tym przypadku własną strategię giełdową.




Chodzi o to, że w życiu możemy wybrać wiele dróg i przeżyć na tej drodze trochę czasu. Jeśli pociąg w którym jedziemy aktualnie, nie pasuje do naszej osobowości, wysiadamy i wsiadamy do następnego. Przesiadamy się tak długo, aż odkryjemy własny, niezwykły pociąg z naszym imieniem i nazwiskiem, naszą drogę życia. Tak samo jest ze strategią na giełdzie.

Ja już wysiadłem z pociągu, w którym spotkałem Warrena Buffetta. Była to najlepsza przejażdżka w moim inwestorskim życiu i nadal będę w bliskim kontakcie z jego wiedzą. Jednak teraz wsiadłem do nowego pociągu i nie wiem dokąd mnie zaprowadzi. Muszę poeksperymentować i zaryzykować wszystko. Być może za jakiś czas okaże się, że znów muszę się przesiąść albo może wsiadłem właśnie do pociągu z moim imieniem i nazwiskiem. Zobaczymy.

7 komentarzy:

  1. Masz pociąg do giełdy "wsiądz do pociągu byle jakiego nie dbaj o bagaż nie dbaj o bilet, ściskając w ręku kamyk zielony ........" To metafora dla Ciebie-powodzenia i nie dziękuj.

    OdpowiedzUsuń
  2. "Warren Buffett nie kupiłby spółek nowej technologii, a ja ostatnio kupowałem spółki producentów gier"
    A jakie z tych spółek masz obecnie w portfelu?

    OdpowiedzUsuń
  3. Każdy środek lokomocji jest dobry aby dotrzeć do celu ja wybrał bym rower troche trzeba się namęczyć aby dojechać ale sadysfakcja większa, niektórzy woleli by samolot albo rakiete.

    OdpowiedzUsuń
  4. Z innej beczki - widziałeś Bartku dzisiejsze ruchy na Petrolu? Chyba wreszcie akcjonariusze zauważyli, że Krauze systematycznie wychodzi ze spółki tylnymi drzwiami...
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Czyli tak jak z akcjami,są pociągi zmierzające we właściwym kierunku i są takie, które jadą w drugą stronę, są też stojące na peronie.Teraz pozostaje czekać na rozkład jazdy wg. Bartka .
    pozdr.

    OdpowiedzUsuń
  6. gielda w tym tygodniu obchodzi 20 urodziny ^^

    100 lat 100 lat :D

    http://www.polskieradio.pl/42/273/Artykul/350704,Okragle-urodziny-polskiej-gieldy-konczy-20-lat

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. @Anonimowy

    "Dziękuję". Mnie zabobony nie dotyczą ;)

    @E.W.

    Nie mam żadnej.

    @Anonimowy

    Można oczywiście ten przykład rozszerzyć, sens mniejwięcej dobrze przekazałem :)

    @Gosia

    Pewnie skomentuję tę sytuację na głównym ;P

    @Jarosław

    Nie czekać na mnie, tylko samemu zgłębiać proszę analizy.

    @Maciek

    Młodziutka nasza giełda, ale fajnie, że się tak fajnie rozwija.

    Pozdrawiam wszystkich.

    OdpowiedzUsuń



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...