29 kwietnia 2011

Co słychać wśród polecanych spółek na 2011r?

Witam,

Chciałem się dziś przyjrzeć spółkom, które polecałem na początku 2011r. (Cena początkowa jest z dnia 08.10.2010r., bo wtedy wybrałem te spółki po raz pierwszy do polecenia). Poniższe wyniki zostały zatem osiągnięte w ok 6,5 miesiąca.

KGHM 122,00zł obecnie 196,20zł = 60,82% zysku
COMARCH 74,75zł obecnie 95zł = 27,09% zysku
GROCLIN 15,50zł  obecnie 27,31zł  = 76,19% zysku
OPTIMUS 2,79zł obecnie 9,29zł = 232,97% zysku
TIM 10,95zł obecnie 13,28zł = 21,28% zysku
REMAK 38,50zł obecnie 51,40zł = 33,51% zysku
PGF 46,90zł obecnie 52zł = 11,09% zysku
WAWEL 390zł obecnie 508,50zł = 30,38% zysku
NICOLAS GAMES 0,10zł obecnie 0,19zł = 90% zysku
VIRTUAL VISION 0,13zł obecnie 0,09zł = 30,77 straty

Do listy dodaję spółkę WIELTON z ceną zakupu do portfela Bart po 5,65zł za akcję.

Średnia zysków z 10 polecanych spółek = 55,26% zysku.

W tym czasie WIG20 urósł z 2609,15 pkt do 2918,79 pkt = 11,87% zysku.
W tym czasie WIG urósł z 45 227,66 pkt do 50014,80 pkt = 10,58% zysku

Jak widzicie metody wyboru  spółek, które stosuję, są lepsze, niż benchmark. Na 10 poleconych spółek, tylko jedna przyniosła stratę i to wg mnie tymczasową. Z portfela polecanych spółek usuwam dziś Optimusa. W następnym podsumowaniu nie będę spółki zaliczał do tej listy.

Powyższe podsumowanie ma na celu jedynie pokazać skuteczność mojej metody inwestycyjnej. Obecnie w portfelu akcyjnym mam Wielton i Virtual Vision, więc jak widać, nie zarobiłem na wzroście większości powyższych spółek(oprócz Optimusa - zrealizowane 174,5%).
Uwaga: Przypominam to nie są rekomendacje, jedynie prywatne, subiektywne analizy i typy! Więcej jak typować dobre spółki niedługo w darmowym e-booku.

Pozdrawiam i życzę wszystkim wspaniałej majówki :)
BZ

19 komentarzy:

  1. Witam

    Co z Wieltonem przecież jest w portfelu BART.

    Pozdrawiam
    PM

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam

    Optimus usuwasz ze względów opisywanych na blogu czy przewidujesz, że już nie posiada siły do dalszych wzrostów?

    OdpowiedzUsuń
  3. Frey widzisz co się dziś dzieje na Optimusie. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj Bartku

    Czy mógłbyś gdzieś podać jakąś listę lektur obowiązkowych dla każdego kto interesuje się inwestowaniem na giełdzie? Tego jest ogrom a chciałbym zacząć od pozycji najbardziej interesujących.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Widzę ale jestem przekonany, że bez problemu odrobimy tą korektę i do ogłoszenia wyników ze sprzedaży optyk jeszcze poszybuje w górę

    OdpowiedzUsuń
  6. Haha ;p Bartek masz intuicje.. ;D

    DM BZ WBK wydał rekomendację "kupuj" City Interactive i "sprzedaj" Optimus



    http://www.gpwinfostrefa.pl/palio/html.run?_Instance=cms_gpw.pap.pl&_PageID=2&_OID=43&_Lang=pl&_RowID=1727409&category=31,32,33,35,5,6,7,10,9,8,15,41,18,13,42,16,43,14,44,17,45,11,36,%2047,%2048&_CheckSum=1127484514

    OdpowiedzUsuń
  7. rekomendacja dla optyka jest szyta bardzo grubymi nićmi. Wnioski są różne od całego raportu jaki przygotowali. Spodziewam się że jeszcze przed premierą wypuszczą rekomendację na kupuj a międzyczasie sami skupią optyka

    OdpowiedzUsuń
  8. @anonimowy
    Przejrzyj bloga od początku Bartek już podawał taką listę książek wartą do przeczytania. Ja niestety już nie pamiętam w którym miesiącu to było. Wracam na marzec bo tam jeszcze tkwię.
    Tak sobie pomyślałem, że warto by było na tym blogu dodać opcję ostatnio komentowanych artykułów. Można by wtedy na bieżąco śledzić nowo dodane komentarze.
    Pozdrawiam Jachoo
    Ps. Jeszcze mam pytanie jak można się tu zalogować nie zakładając bloga?? Jest taka opcja aby się zalogować i obserwować wątki i ewentualnie tylko komentować?? Czy muszę przejść całą procedurę zakładania bloga oraz konta maila na google??

    OdpowiedzUsuń
  9. ja to widze odwrotnie city sprzedać, optimus trzymać/ łośsuperktoś

    OdpowiedzUsuń
  10. Lista i % ładne, jednak co innego wyłuskać spółki i je kupić, a potem drożej sprzedać, a co innego tylko pisać co i ile urosło. I nie jest to przytyk do autora tego bloga, tylko generalna uwaga dla wszystkich ;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Panie blogere z takimi super wynikami inwestycyjnymi, serdecznie gratuluje zajecia prawie przedostatniego miejsca w konkursie skarbca'wytypuj surowce':)

    http://www.skarbiec.pl/konkurs_surowcowy/ranking_inwestycyjny?_page=65

    miejsce 3212 ha ha

    Wiem ze Pan usunie moja wiadomosc, ale nie mogle sie powstrzymac..
    Moge spytac jaki byl sklad panskiego portfela?
    Moj pozwolil mi zalapac sie na sztabkę...
    niestety nie na ta najwieksza:/

    OdpowiedzUsuń
  12. @PM

    Wielton oczywiście tez należy do spółek polecanych, zapomniałem dodać, zaraz to zrobię.

    @Frey
    Optimus usuwam ze względów opisywanych, natomiast wcześniejsze wyliczenia, które robiłem są aktualne.

    @Anonim
    W E-booku bedzie krótka, konkretna lista książek, które uważam za najlepsze. W tagach można znaleźć książki polecane przeze mnie pod hasłem "książka" http://bart-zielinski.blogspot.com/search/label/ksi%C4%85%C5%BCka

    @Anonim @Ann
    Rekomendacja jest wg mnie pomylona, zgadzam się z "łośsuperktoś" i Ann.

    @na-plus
    Sto procent racji.

    Dlatego główny portfel oparty o prawdziwe transakcje to Portfel Bart, a polecane spółki mają być jedynie uzupełnieniem, pokazującym, że stosowane przeze mnie metody sprawdzają się szerzej.

    Na tym blogu liczy sie Portfel Bart. Jeśli on będzie spadał, to znaczy, że ja również tracę w realiach.

    @Jachoo
    Może niedługo dodam ostatnio komentowane.
    Co doobserwacji bloga i komentarzy, w lewej kolumnie na dole masz kanały RSS.

    OdpowiedzUsuń
  13. @Anonim

    Gratuluję sztabki, sam miałem chrapke na podium, no ale wyszło, jak wyszło ;P

    Wiem, że w konkursie surowcowym, kiepsko mi poszło. Jednak chcę zwrócić uwagę, że rynek akcji i surowców znaczaco rózni się od siebie. Uważam, że o akcjach trochę wiem, natomiast rynek surowcowy zajmuje mój czas od konkursu do konkursu. Za pare lat moze uda mi się osiągać lepsze wyniki :)

    Pozdrawiam
    PS komentarzy żadnych nie usuwam, chyba, że ktos bedzie rażąco łamał netykietę.

    OdpowiedzUsuń
  14. Łukasz z Wrocławia29 kwietnia 2011 18:40

    Bartłomiej Zieliński napisał:
    'Rekomendacja jest wg mnie pomylona, zgadzam się z "łośsuperktoś" i Ann.'

    Analitycy napisali w raporcie, że entuzjazm inwestorów związany z oczekiwanym sukcesem gry Wiedźmin 2 pomnożył wycenę Optimusa, która przekroczyła 900 mln zł. W ocenie analityków taki poziom wyceny spółki jest bezzasadnie wysoki... I tak w rzeczywistości jest. Dlaczego ta rekomendacja wydaje się tobie pomylona?Przecież od miesięcy kurs był niemiłosiernie pompowany . BZ WBK w końcu powiedział coś, co było oczywistą oczywistością. Państwo spekulanci, prawda nas wyzwoli :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ponieważ wyceniłem Optimusa na kilkanaście złotych minimum. Nie interesuja mnie wyceny biur maklerskich, interesują mnie tylko i wyłącznie moje wyceny :)

    Choć lubię czytac rekomendacje, bo mozna z nich dodatkowe informacje zbierac o spółce.

    POzdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Łukasz z Wrocławia30 kwietnia 2011 00:04

    Czy zdradzisz swoją metodologię wyceny? :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wysil sie troche, poswiec 10 min na lekture bloga, poszukaj wstecz a znajdziesz odpowiedz na pytanie ;)

    a nie na gotowe, na tacy czekasz... ;p

    OdpowiedzUsuń
  18. Bartek, szkoda, że nie upubliczniłeś jeszcze ebook'a.
    Miałem nadzieję wydrukować go i zabrać ze sobą na zieloną łąkę na długi weekend:)

    A co do wyników spółek, to jest imponujący, zważywszy na fakt, iż im większy portfel, tym mniejsze prawdopodobieństwo większego zysku (za cenę zmniejszonego prawdopodobieństwa straty).

    Pozdrawiam
    Kazimierz

    OdpowiedzUsuń
  19. Łukasz z Wrocławia30 kwietnia 2011 17:46

    Drogi Bartku, przyjrzałem się Twoim wyliczeniom wartości wewnętrznej Cityinter i Optimusa. Pierwsze spostrzeżenie: wydaje mi się, że faworyzujesz Optimusa antycypując jego sukces dużo silniej niż spółki Cityinter. Zysk netto Optimusa szacujesz na poziomie przekraczającym 39 mln zł (nie kwestionuję tej wartości, prognoza wydaje się zasadna), a Cityinter na poziomie uśrednionym 5,23 mln zł (do tej wartości mm zastrzeżenia). W ubiegłym roku zysk netto Cityinter przekroczy 25 mln zł (średnio kwartalnie 6471 mln zł). Zakładając w bieżącym roku poziom 5,23 mln zł dopuszczasz się dużego niedoszacowania. Rozumiem, że przyjąłeś uśrednioną wartość zysku netto z kilku lat. Taka statystyka nie oddaje jednak rzeczywistego potencjału spółki. Moim zdaniem można zupełnie bezpiecznie założyć, że zysk netto Cityinter osiągnie w tym roku poziom 50% zysku netto z 2010 r (moim zdaniem jest bardzo prawdopodobne, że poziom ten przekroczy) uzyskujemy wartość wewnętrzną równą 41,26 zł :) Widać więc, jak wiele w konstruowaniu wartości wewnętrznej zależy od trafności oszacowania zysku spółki. Dwa różne spojrzenia na wartość zysku dają dwie diametralnie różne interpretacje. Według Ciebie Cityinter jest mocno przewartościowany. Według zmiennych przejętych przeze mnie Cityinter ma wciąż realne szanse na wzrost (przynajmniej do poziomu 41 zł). Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...