28 marca 2011

Wytrwałość na giełdzie i konkurs.

Jest wytrwałość:
  • Głupia = czyli robienie tego samego, oczekując innych wyników.
  • Mądra = czyli uczenie się na błędach i zmiana działania (inaczej kreatywna/twórcza wytrwałość)
Pierwszy wariant, można porównać do walenia głową w metrowy mur z cegły. 1 raz, 5 razy, 100 razy itd. Efekt? Tracimy głowę, odpada nam łepek.

Drugi wariant, przypomina uderzenie głową w mur 1-2 razy, po czym zmiana metody na inną, lepszą. Efekt? Guz i np. kilof w ręku.


Jeśli jakaś strategia nie działa, czas ją zmienić. Niby to takie oczywiste, tylko że ciągle się o tym zapomina. Ja zapominam.

Wielu inwestorów na giełdzie używa tylko pierwszego wariantu, jednej metody, aż do bankructwa lub wypalenia. Tymczasem jest wiele alternatywnych strategii inwestowania na giełdzie. Trzeba jednak podjąć wysiłek przemyślenia swoich błędów tego, co nie działa, co mozna zmienić.

Raz jeszcze polecam poswięcać sobie raz w tygodniu, przynajmniej 1-2h czasu na "refleksję tygodnia". Co poszło dobrze, co źle, co mogę ulepszyć, zmienić? To ćwiczenie wymaga wysiłku i odwagi, jednak myślenie w końcu przynosi owoce. A wdrożenie nowych pomysłów w czyn, zmienia życie.

======

ps. jest nowy konkurs na rozszerzenie horyzontów giełdowych: http://www.skarbiec.pl/konkurs_surowcowy/strona_glowna. Osobiście biorę udział. Zapomnijcie o nagrodzie głównej, ona jest moja ;P

3 komentarze:

  1. To ja biore ipada!!

    :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ej! To ja wezmę to srebro :/ (w imię zasady, ktoś musi...:)

    Dawać ropę na maxy!! (peace)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej,

    dzięki za linka do konkursu. Oczywiście także się zarejestrowałem, a info podałem dalej u siebie :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...