03 marca 2011

Portfel Bart ponad 320% w 7 miesięcy.

Kolejny miesiąc mija. Aktualnie w portfelu cały czas trzymamy 688 akcji Optimusa.

Blogowy portfel BART, oparty na prawdziwych transakcjach portfelowych, wzrósł zatem o +320,37% w 7 miesięcy. W lutym pomimo spadku Optimusa o -23,91% od szczytu do dołku, Portfel Bart wzrósł o kolejne +20,99%, tj w 1 miesiąc. 
Krótki komentarz:

Wielu akcjonariuszy Optimusa nie wytrzymało napięcia w czasie spadku 11 lutego w "czarny piątek". Świadczy o tym jednodniowy spadek ceny akcji o -22,3%. Wybrać dobrą firmę, której kurs rośnie to spory wyczyn. Jednak prawdziwe złoto na giełdzie daje dopiero cierpliwość i opanowanie. Jeśli już odkryłem swojego giełdowego Michaela Jordana, to nie wyrzucam go z zespołu(portfela), tylko dlatego, że miał jeden zły mecz. Trzymam go tak długo, jak tylko można.

Na tym blogu chcę pokazać, że spekulacja się nie opłaca. Niech wyniki Portfela Bart same sie bronią.

Jeśli chcesz inwestować bez emocji, na spokojnie, osiągając podobne wyniki, wystarczy czytać tego bloga. Nauczę Cię wszystkiego, czego nauczyłem się w ciągu 12 lat inwestowania na GPW. Zapraszam.

Historia transakcji:

1) Kupno Zastal: kupno 318 akcji po 3,13zł dnia 03.08.2010; sprzedaż 318 akcji po 3,30zł dnia 18.08.2010
2) Nicolas Games: kupno 10 394 akcji po 0,10zł dnia 18.08.2010; sprzedaż 10 394 akcji po 0,20zł dnia 22.11.2010
3) Optimus kupno 688 akcji po 3,02zł dnia 22.11.2010; sprzedaż ... ??

ps. Pierwsze transakcje były krótkoterminowe. Dlaczego? Byłem w trakcie ponad miesięcznej analizy i wyliczania wartości wewnętrznej spółek. Stosuję też pewną metodę selekcji spółek, która pozwala mi wybierać te najmocniejsze i najwięcej rosnące. Więcej o tym będzie w e-booku.

4 komentarze:

  1. Dzięki Bartku (mam nadzieję że nie masz nic przeciwko żebym tak pisał) za Twoje słowa, porady. Do tej pory mimo upływu 3 lat mojej obecności na giełdzie odnotowałem raczej porażki a wszystko przez chęć szybkiego zysku i słabości psychiki podczas spadku cen. Cieszę się bardzo, że trafiłem na Twojego bloga. Na pewno zostanę tu na dłuuugo, dopóki się będzie dało. Pozdrawiam Cię serdecznie i dziękuję jeszcze raz. Dobrej nocy i smacznych ostatnich pączków ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. PMJAR jestes od 3 lat na gieldzie i odnotowywales raczej porazki?? w okresie takiej hossy to jest wyczyn :P

    Bartłomieju czy można z Toba złapać jakiś kontakt?? gg?

    OdpowiedzUsuń
  3. Cóż czasem niemożliwe jest jednak możliwe :) Najważniejsza jest wiedza i doświadczenie na przyszłość, reszta jest mniej ważna..

    OdpowiedzUsuń
  4. @PMJAR

    Pewnie, że nie mam :) Domyślam się, że mogłes tracić, bo to łatwe nawet w czasie hossy. Można nawet w hossie tracić, jak się odejmie podatek, prowizje i nietrafione transakcje. Zapraszam do czytania.

    @Anonimowy

    Pod każdym postem jest taki przycisk z Literką M od mail. Kliknij i wtedy przychodzi do mnie prywatny mail.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...