15 marca 2011

GOG.com ma przyszłość?

http://gry.onet.pl/2257629,,Electronic_Arts_przestawia_sie_na_sprzedaz_cyfrowa,wiadomosc.html

Krótki artykuł nt. sprzedaży gier przez internet. Platforma GOG.com należąca do Optimusa plasująca się w czołówce takich platform na świecie, może zacząć przynosić coraz większe zyski. Platforma rośnie o 100% rocznie - mówi Michał Kiciński.

======

Electronic Arts przestawia się na sprzedaż cyfrową (14-03-2011)

Koncern Electronic Arts twierdzi, że niemal połowa sprzedawanych przez firmę gier pochodzi ze sprzedaży cyfrowej.

Gracze stają się coraz bardziej leniwi i znacznie chętniej korzystają z ofert pozwalających kupić ulubiony tytuł bez potrzeby opuszczania wygodnego domu. Na tej modzie korzystają także wydawcy, ponosząc znacznie niższe koszty dystrybucji swych produktów.

Firmą coraz silniej działającą na rynku sprzedaży cyfrowej staje się Electronic Arts. NPD Group ujawniła, że już niemal 40 procent wszystkich gier koncernu, sprzedawanych jest w cyfrowej dystrybucji. Co więcej, ta tendencja będzie się pogłębiać, bo jak powiedział niedawno John Riccitiello, szef EA, w tym roku w cyfrowej dystrybucji sprzeda się więcej gier niż w wersjach pudełkowych.

2 komentarze:

  1. No tak, ale wszystko przez to, że Valve wypromował swojego Steama (platforma do sprzedaży gier online) już dawno temu. Wiem, że nie grasz, więc wspomnę, że Valve jest odpowiedzialne za np. gry z serii Half-life, które polecam ;)

    EA podpięło się pod Steama jakiś czas temu:
    http://www.techspot.com/news/32961-electronic-arts-officially-joins-steam.html
    Nie wiem, czy teraz mają swoją platformę sprzedaży.

    Valve jeśli dobrze pamiętam zaczęło promować Steama przy premierze H-L 2 - jakieś 6-7 lat temu.

    Ze swej strony powiem tak - to nie wynika z lenistwa, ale praktyczności. Kupiłem kiedyś boxa z Half-Life 2 - 5 płyt cd. Oczywiście je pożyczyłem i jedna płyta wróciła porysowana - nie mogłem już zainstalować gry. Na szczęście razem z oryginałem mogłem się zarejestrować na Steamie i pobrać grę na dysk twardy. To jest mega wygodne - gdziekolwiek jesteś w świecie, logujesz się i pobierasz grę ze swojego konta na dysk.

    W zasadzie mam już całą serię u nich kupioną, ale bardzo dużo gier jest w ten sposób sprzedawanych, nie tylko wydanych przez nich.

    (to tak jako uzupełnienie :).

    OdpowiedzUsuń
  2. O dzięki Wolfe za obszerne wyjasnienie :)

    Coś kojarzę z Half-Lifem, bo u mnie w domu grali w to trochę.

    No widze własnie co to ten Valve http://kopalniawiedzy.pl/Valve-Steam-Gabe-Newell-12515.html - 30 milionów użytkowników. Niezły rozwój. Biorąc pod uwagę przyszłość branży rozrywkowej, będzie mozna podpatrywać goga jak mu idzie.

    No to widzę po Twoich doświadczeniach, że Steam to super rozwiązanie :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...