20 lutego 2011

Niedzielna melodia + Że co!?

Witaj :)

Dziś niedzielna notka, czyli tradycyjnie finanse po Bożemu :D

Czytając  Biblię dziś rano, trafiłem na czytanie "Niebezpieczeństwo bogactw" (Mk 10, 23-27), który mnie standardowo poruszył.

"Uczniowie przerazili się Jego słowami, lecz Jezus powtórnie im rzekł: <. Łatwiej jest wielbłądowi przejść przez ucho igielne, niż bogatemu wejść do królestwa Bożego>>."

W przypisie czytam, że przerazili się Jego słowami, ponieważ w ówczesnych czasach bogactwo i pieniądze były uważane za błogosławieństwo Boże.
Jak ja dziś odebrałem to czytanie? Słyszałem, że pieniądze to największy rywal Boga. Jest w tym sporo prawdy. Zwłaszcza, biorąc pod uwagę, że za -dziesiąt lat mnie nie będzie na tym świecie. Trzeba też przyznać, że skupienie się na pieniądzu to dla mnie średnie rozwiązanie - jestem "chciwy", skupiam się na inwestowaniu długoterminowym i o najwyższej możliwej stopie zwrotu ;P Moim głównym celem życiowym, jest nazbieranie bogactwa w Niebie. Tu będę żył 106 lat, a w Niebie? Wolę się tam porządnie, na bogato urządzić i otrzymać swoje wielkie Królestwo Niebieskie :)

Taka mi zatem myśl do głowy przychodzi, że nie chcę w bogactwie i dostatkach pokładać ufności. Pieniądze są ważne i będę je mnożył maksymalnie jak mogę i umiem. Jednak to nie w nich upatruję swojego skarbu i celu życia. Dobra materialne są jedynie pochodną pomnażania moich talentów i ciężkiej pracy. Ja mam jedynie zarządzać tymi dostatkami tak, jak się to Bogu będzie podobało - pytając go o to, co zrobić z zarobionym bogactwem. W końcu to do niego należy moje życie, mój oddech, ten dzień i moje pieniądze.

On może powiedzieć np. oddaj swoje 85% pieniędzy dla potrzebujących. Być może właśnie taką rozmowę odbył z Warrenem Buffettem, który oddał niedawno swoje 85% pieniędzy, czyli ok 40 miliardów dolarów? Buffett oddał pieniądze z łatwością, ponieważ nigdy nie inwestował na giełdzie dla samych pieniędzy. Robi to bo uwielbia inwestować i pomnażać pieniądze na giełdzie. Takie akurat dostał talenty i powołanie :)

Pozdrawiam
BZ

3 komentarze:

  1. Witam Bartku dzięki za Case Study do Optka :) Widze ze cieszyło sie popularnością nawet ktoś go wrzucił na forum bankiera! A propos Buffeta nie wie czy oglądałeś GENIALNY dokument BBC o nim http://www.youtube.com/watch?v=RlxTYSnRDZ8 . Kilka tekstow z niego jest niezlychi Warren: Nigdy nie uzywalem komputera ani nawet kalkulatora do inwestycji!!! Redaktor: Wem ze mieszka Pan w tym samym domu od kilkudziesięciu lat. To nie jest nawet największy dom na tej ulicy!!!. W: mi odpowiada jest chlodno w lato i ciepło w zimę czego potrzebuje wiecej? Nie wiem jak mógłbym polepszyć swoja jakość życia majac kilkanaście domów w rożnych częściach swiata. Albo komentarz redaktora do biura funduszu BERKSHIRE HATHAWAY "widziałem więcej ludzi pracujących przy obsłudze automatów z kawa w innych firmach niż tu pracuje w całej firmie!!"
    Jeśli jeszcze nie widziałeś to polecam ten dokument gorąco. PZDR i Keep up a good work:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki wielkie Tomku, na pewno obejrzę filmik :) No właśnie dla takich rzeczy, które wypisałeś, zacząłem nasladować Buffetta. On po prostu ma zdrowe podejście do giełdy, pieniędzy i dóbr materialnych. Robi swoje i cieszy się życiem :)

    Spokojnego wieczoru życzę wszystkim.
    Pozdrawiam
    BZ

    OdpowiedzUsuń
  3. Popieram :) Fajnie, że trafiłem na Twojego bloga :)

    OdpowiedzUsuń



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...