27 lutego 2011

Niedzielna melodia + głupiec!

Dziś niedziela, więc tradycyjnie finanse po Bożemu :)

Dziś rano rozmawiałem z Bogiem :) Jak? Czytając Biblię. Już opowiadam jak poszło.

Spojrzałem wczoraj przed snem na spadające statystyki bloga i usłyszałem w myślach: może lepiej nie bawić się w pisanie o inwestowaniu długoterminowym, opartym na myśleniu i cierpliwości, mniej pisać o wartościach i Bogu, które odrzucają część internautów. Może czas wyluzować, pisać o tym, co inni chcą usłyszeć? Itd. Kusząca propozycja dla osoby, która nastawiona jest na wyniki i wygrywanie :)

Dziś otworzyłem Biblię i trafiam na ewangelię św. Łukasza:

A powiadam wam: Kto się przyzna do Mnie wobec ludzi, przyzna się i Syn Człowieczy do niego wobec aniołów Bożych; a kto się Mnie wyprze wobec ludzi, tego wyprę się i Ja wobec aniołów Bożych. (Łk 12, 8-9)

No i mam dość oczywistą odpowiedź na moje wczorajsze wątpliwości, co do "Niedzielnej melodii".

Odwracam kartkę i widzę temat: "Nie gromadzić skarbów". Ostatnio rozmawiałem z bratem o chciwości i od paru dni o tym myślałem. A tu czytam:

Powiedział też do nich: Uważajcie i strzeżcie się wszelkiej chciwości, bo nawet gdy ktoś ma [wszystkiego] w nadmiarze, to życie jego nie zależy od jego mienia
I opowiedział im przypowieść: Pewnemu zamożnemu człowiekowi dobrze obrodziło pole. I rozważał sobie: "Co tu począć? Nie mam gdzie pomieścić moich zbiorów". I rzekł: "Tak zrobię: zburzę moje spichlerze, a pobuduję większe i tam zgromadzę całe moje zboże i dobra. I powiem sobie: Masz wielkie dobra, na długie lata złożone; odpoczywaj, jedz, pij i używaj!" Lecz Bóg rzekł do niego: "Głupcze, jeszcze tej nocy zażądają twojej duszy od ciebie; komu wiec przypadnie to, coś przygotował?" Tak dzieje się z każdym, kto skarby gromadzi dla siebie, a nie jest bogaty u Boga  (Łk 12,13-21)

Nawet nie trzeba komentować. Pod spodem jest kolejna część ewangelii "Zdanie się na Opatrzność". Czytam dalej:

I wy nie pytajcie, co będziecie jedli i co pili, i nie bądźcie o to zatroskani. O to wszystko bowiem zabiegają narody świata, a Ojciec wasz wie, że tego potrzebujecie. Starajcie się raczej o Jego królestwo, a te rzeczy będą wam dodane. (Łk 12, 29-31)

W ten o to krótki sposób dostałem odpowiedź, w 2011 roku w erze internetu i komputerów, dotyczącą mojej obecnej sytuacji w życiu:

Mów i pisz, gromadź wpierw wiarę i skarby w niebie, a dostaniesz ode Mnie wszystko czego potrzebujesz :)

Niedzielna melodia:

9 komentarzy:

  1. i tak trzymaj ze swoim blogiem:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ ten blog jest najlepszy jeśli chodzi o inwestycję i o naszego ducha też dba. Czego chcieć więcej? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za wsparcie! Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie rezygnuj Bartku z dotychczasowej formy. Dzięki łączeniu Biblii i wartości chrześcijańskich z tematem inwestowania Twój blog jest na prawdę wyjątkowy i wyróżnia się spośród innych ekonomicznych blogów (a jest ich przecież wiele). Najważniejsze to nie iść za tłumem. Trzeba być oryginalnym a statystyki same się poprawią ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. @Mar

    Oczywiście nie rezygnuję. Ten blog będzie mówił prawdę, nawet najbardziej nie wygodną i dla mnie i innych. Tylko najtwardsi wytrwają, ale za to nagroda będzie sowita..

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja za przykładnego katolika się nie uważam a ostatnio się zastanawiam czy jestem katolikiem...??
    od niedawna zacząłem czytać bloga i czytam dalej:) Bardzo interesujący blog pod kątem inwestycji jak i egzystencji oraz duchowości:)) Czytam dalej już tylko 2 miesiące do nadrobienia i będę na bieżąco ;)
    Z giełdą mam do czynienia od 2007 roku ale od 2009 roku rzadziej inwestowałem z różnych przyczyn. Kiedyś czytałem książki o Warrenie Buffett-cie teraz od nowa to odkrywam przez pryzmat innej osoby i powraca ta energia i chęć do kolejnych inwestycji:)
    Pozdrawiam Jachoo

    OdpowiedzUsuń
  8. ..a ja nie jestem katolikiem, ale bloga będę uważnie śledził ze względu na nasycenie biblią. Zobaczymy jak autorowi pójdzie interpretacja :-)

    OdpowiedzUsuń



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...